[Evangelium] 2006-08-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Aug. 9., Sze, 05:10:02 CEST

   2006. augusztus 9. - Szerda, A keresztről nevezett Szent Teréz Benedikta
   (Edith Stein) szűz és vértanú, Európa társvédőszentje

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket! Nagyobb szeretete  senkinek sincs annál, mint  annak,
   aki életét  adja barátaiért.  Ti barátaim  vagytok, ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket; és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!"

   A mai evangéliumi rész  annak a beszédnek a  folytatása, amelyben Jézus  a
   szőlőtő és a  szőlővesszők kapcsolatához hasonlítja  azt a  szeretetteljes
   viszonyt,  ami  közte  és   tanítványai  között  fennáll.  Csak   Jézushoz
   kapcsolódva tudunk megmaradni az ő szeretetében, s csak belőle táplálkozva
   tudjuk teremni a szeretet gyümölcseit.
   Jézus lát meg  bennünket először,  ő szólít  meg bennünket,  ő választ  ki
   minket, ő  hív  meg bennünket,  tőle  indul  a szeretet.  Erre  a  hívásra
   válaszolunk, amikor  viszonozzuk szeretetét.  Jézus  az igazi  szőlőtő  és
   Jézusé az igazi  szeretet. Néha azt  tapasztaljuk, hogy egyesek  színlelik
   vagy hazudják  a  szeretetet,  s  emiatt  sokak  bizalma  megrendül,  hogy
   létezik-e egyáltalán igazi szeretet. Igen, létezik. Jézus szeretete igazi,
   önzés  nélküli,  feltétel  nélküli  szeretet.  Az  igazi  szeretetet  tőle
   tanulhatjuk meg.

   Imádság a vakációban
   Olyan szünidőtől,
   amely elpuhít,
   amely henyélésben telik,
   amelyben az értelem és szív számára
   semmi hasznos sem terem,
   Uram, ments meg engem!

   Olyan naptól,
   amely Isten nélkül kezdődik,
   amely Istentől távol végződik
   Uram, ments meg engem!

   A lustálkodástól, a léha szórakozástól,
   amely gyengíti önuralmamat,
   és fogékonnyá tesz a rosszra,
   Uram, ments meg engem!

   A pénz könnyelmű tékozlásától,
   minden meggondolatlanságtól,
   amely másokat kísértésbe vihetne,
   vagy bosszanthatna
   Uram, ments meg engem!

   Uram, Jézus Krisztus!
   Szívből örülök a vakációnak.
   Sokat várok tőle:
   örömöt, pihenést, felüdülést.
   Adj nyitott szemet,
   hogy meglássam a világ szépségeit!
   Adj nyitott fület,
   hogy meghalljam hívásodat!
   Tölts el örömöddel!
   Engedd, hogy minél többet
   ízleljek meg világod gazdagságából!
   Vigyázz rám minden utamon,
   hogy a szünidő is
   erősítsen és gazdagítson!
   (Köszönet Almásy László Attilának, aki az imát küldte.)