[Evangelium] 2006-07-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Júl. 29., Szo, 05:10:02 CEST

   2006. július 29. - Szombat, Szent Márta

   Abban az időben: A  zsidók közül sokan jöttek  Máriához és Mártához,  hogy
   vigasztalják őket  testvérük miatt.  Amint Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   jön, eléje sietett,  míg Mária  otthon maradt. Márta  így szólt  Jézushoz:
   "Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem! De tudom, hogy
   most is, bármit kérsz  Istentől, megadja neked."  Jézus ezt felelte  neki:
   "Testvéred fel fog támadni!" Erre Márta így szólt: "Tudom, hogy feltámad a
   feltámadáskor, az utolsó napon." Jézus folytatta: "Én vagyok a  feltámadás
   és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és
   hisz énbennem, az nem  hal meg örökre. Hiszed  ezt?" Márta ezt  válaszolta
   neki: "Igen, Uram! Hiszem,  hogy te vagy  a Messiás, az  Isten Fia, aki  a
   világba jön!"

   Lázár betegségének hírét követően Jézus csak kis késlekedéssel indul útnak
   Betániába. A beteg  eközben meghalt.  Amikor Jézus  megérkezik, Lázár  már
   négy napja a  sírban volt.  Sok ember talált  ott, akik  Máriát és  Mártát
   vigasztalták testvérük elvesztése miatt. A testvérek azt várták  Jézustól,
   hogy hamarabb fog  érkezni és meg  fogja gyógyítani barátját.  Elvárásukat
   Márta fogalmazza meg, aki  azt mondta, hogy nem  halt volna meg Lázár,  ha
   ott lett volna Jézus.
   A gyógyítás  csodájában reménykedtek,  de ez  a remény  elveszett,  amikor
   testvérük meghalt. Jézus viszont a  gyógyítás csodája helyett egy  nagyobb
   csodát tesz, amikor  feltámasztja a  halott Lázárt és  visszahozza a  födi
   életre, miután Márta kifejezi a feltámadásba vetett hitét..
   A feltámadást és az örök életet Jézus nekünk is megadja. Egyedül ő adhatja
   nekünk az új életet. Aki hisz Krisztusban  és az ő életet adó erejében,  s
   kész vele meghalni, az elnyeri majd tőle a feltámadást is.

   Felajánló ima a Szűzanyához
   Boldogságos  szép  Szűzanyám!  Felajánlom   neked  és  szeplőtelen   szent
   szívednek szentelem magamat,  testemet és  lelkemet, minden  képességemet,
   jövőmet és sorsomat, összes enyéimet  és édes hazámat. Irgalmasság  Anyja,
   benned bízok és remélek,  add meg nekem  a békét és  a ó halál  kegyelmét!
   Ámen.
   (Köszönet Dr. Raátz Elemérnek, aki az imát küldte.)

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.