[Evangelium] 2006-07-22

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Júl. 22., Szo, 05:10:02 CEST

   2006. július 22. - Szombat, Szent Mária Magdolna

   A hét első napján,  (Húsvétvasárnap) kora reggel,  amikor még sötét  volt,
   Mária  Magdolna  kiment  Jézus  sírjához.  Odaérve  látta,  hogy  a  követ
   elmozdították a sírtól. Amint ott sírdogált, betekintett a sziklasírba, és
   ahol Jézus holtteste  feküdt, két, fehér  ruhába öltözött angyalt  látott.
   Ott ültek,  az  egyik a  fejnél,  a másik  a  lábnál. Így  szóltak  hozzá:
   "Asszony, miért sírsz?" "Mert  elvitték az én Uramat  - felelte -, és  nem
   tudom, hová tették." Ezzel hátrafordult, és íme, Jézus állt előtte. Nézte,
   de nem ismerte föl, hogy ő  az. Jézus megkérdezte: "Asszony, miért  sírsz?
   Kit keresel?"  Mária  Magdolna  azt  hitte, hogy  a  kertész  az,  és  így
   válaszolt: "Uram, ha te vitted el,  mondd meg, hová tetted, hogy  magammal
   vihessem."  Jézus   erre   megszólította:  "Mária!"   Mária   felkiáltott:
   "Rabbóni!" vagyis  "Mester"!  "Ne tartóztass!  -  felelte Jézus.  Még  nem
   mentem föl az Atyához. Te most  menj testvéreimhez, és vigyél hírt  nekik!
   Fölmegyek az én  Atyámhoz és a  ti Atyátokhoz,  az én Istenemhez  és a  ti
   Istenetekhez." Mária  Magdolna elsietett.  Hírül vitte  a  tanítványoknak:
   "Láttam az Urat." - És elmondta, amit az Úr üzent.
   Jn 20,1. 11-18

   Elmélkedés:

   Szent János evangéliuma szerint Mária Magdolna, az első, aki találkozott a
   feltámadt  Jézussal.  A  korábban  bűnös,  de  később  megtért  asszony  a
   kereszthalált követően is az Úr közelében szeretne menni, ezért  hajnalban
   Jézus  sírjához  megy,   mit  sem  sejtve   a  kevéssel  ezelőtt   történt
   feltámadásról. Első tapasztalata az elmozdított  kő és az üres sír,  amely
   alapján azt vélte, hogy Jézus holttestét elvitték. Ezután pillantja meg  a
   két angyalt,  akiknek  elmondja  szomorúságának okát.  A  körülmények  oly
   erősen megzavarják gondolkodását, hogy esély sincs arra, hogy megszülessen
   benne a feltámadás hite. Amikor  ezután észreveszi Jézust, nem ismeri  fel
   őt, hanem  azt  gondolja,  hogy  a  kertész  áll  előtte.  Ez  még  inkább
   megzavarja gondolkodását. Szorongása, félelme és szomorúsága tovább nő.
   A találkozás akkor ér a fordulóponthoz, amikor Jézus nevén szólítja  Mária
   Magdolnát, s  ennek köszönhetően  felismeri  az Urat.  Boldogan  hallgatja
   Jézus szavait, is indul, hogy megvigye az örömhírt a tanítványoknak.
   Jézus felismerése számunkra  is akkor  lehetséges, amikor  hozzánk lép  és
   nevünkön szólít minket. Figyeljünk szavára!

   Felkelt a hajnal csillaga
   Krisztus győzelmes reggelén;
   a sírhoz mentél, Mária,
   hogy sírj testének nyughelyén.