[Evangelium] 2006-07-20

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Júl. 20., Cs, 05:10:02 CEST

   2006. július 20. - Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az  én
   terhem könnyű.

   Az isteni szeretetet  önmaga személyében  kinyilatkoztató Jézus  mindenkit
   magához hív,  hogy  tőle  tanuljunk. Isten  megismerése  tehát  nem  egyes
   kiválasztottak vagy  tanultak  előjoga,  hanem  mindenki  számára  nyitott
   lehetőség. A mester nem csupán  szóbeli tudást ad át tanítványinak,  hanem
   egész élete utánozandó példa. Akkor ismerhetjük meg Istent, akkor találjuk
   meg lelkünk nyugalmát és akkor válunk jó tanítványokká, ha ugyanúgy élünk,
   mint Jézus, aki egész életét az Atyának ajánlotta.
   A tegnapi evangéliumban azt  olvastuk, hogy Isten  elrejti a bölcsek  elől
   titkát és a kicsinyeknek tárta fel. A mai evangéliumból kiderül, hogy ez a
   kicsinység szelídséget jelent. Szent  Jakab apostol levelében  olvashatunk
   arról, hogy a  szelídség a felülről  jövő bölcsesség jele  és Jézus  bölcs
   követője az igaz élet tetteit  bölcs szelídségben mutatja fel (Jak  3,13).
   Az Istennek való engedelmesség a  szelídségben és az alázatban  mutatkozik
   meg.

   Szalézi Szent Ferenc: Az Oltáriszentségben vagy
   Hiszem, Istenem és Megváltóm,
   erősen hiszem,
   hogy az Oltáriszentségben vagy,
   mint igaz Isten és igaz ember.

   Hiszem, hogy a te tested, a te véred,
   a te lelked, a te istenséged
   és szent emberséged egészen
   bennfoglaltatik e szent ostyában,
   habár szemeim mindebből
   semmit sem látnak.

   De mi szükség is azt tudnom,
   hogy hogyan jössz hozzám
   e szentségben, én Istenem?

   Elég, hogy hiszem
   erős hittel hiszem,
   hogy valósággal te vagy az,
   aki hozzám jössz.
   És ezt azért hiszem,
   mert te magad mondtad,
   ki örök igazság vagy;
   azért hiszem, mert tudom,
   hogy szereteted mindenhatóságának
   semmi sem lehetetlen.

   Ó, lelkem isteni Megváltója,
   magamhoz veszem tehát azon szent testet,
   mely Szűz Máriától született,
   mely meghalt a keresztfán,
   mely harmadnapra feltámadott,
   és most dicsőségének
   fénytengerében tündököl.

   Magamhoz veszem ezen szent lelket,
   minden csodáid teljét és összegét;
   magamhoz veszem istenségedet,
   a Szentháromságot
   minden tökéletességével.

   Igen, hiszem, hogy bírni fogom
   e drága kincseket!

   Itt vagyok, édes Megváltóm,
   elhoztam bűneim súlyos terhét,
   hogy lábaidhoz tegyem.
   Mosd le azokat drága szent véreddel,
   hogy többé semmi nyomuk
   ne maradjon lelkemben!
   Ámen.

   Kedves Listatagok!
   Technikai problémák miatt  tegnap az  e-vangélium e-mailt  csak később,  a
   hiba elhárítása  után  tudtuk elküldeni.  Hála  Istennek ilyen  gond  csak
   ritkán fordul elő. Köszönöm az erre figyelmeztetők levelét. Mivel nekem is
   jön az e-vangélium,  ezért könnyen  észreveszem a hibát,  s azonnal  tudok
   intézkedni.
   Hasonló technikai gondok sajnos előfordulhatnak máskor is, ezért a jövőben
   is kérem mindenkinek a türelmét, ha reggel nem érkezne meg az e-vangélium.
   Ha valakinek több napon át nem  érkezik meg, akkor kérem jelezze, mert  ez
   esetben más hiba lehet.
   Köszönettel: István atya