[Evangelium] 2006-07-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Júl. 15., Szo, 05:10:02 CEST

   2006. július 15. - Szombat

   Abban az  időben Jézus  így  szólt apostolaihoz:  Nem különb  a  tanítvány
   mesterénél, sem a szolga uránál. Elégedjék meg a tanítvány azzal, ha olyan
   lesz, mint mestere, és a szolga, ha olyan lesz, mint ura! Ha a családatyát
   Belzebubnak  csúfolják,  mennyivel  inkább  háza  népét?  Ne  féljetek  az
   emberektől! Nincs rejtett dolog, amelyre fény ne derülne, sem titok, amely
   ki ne  tudódnék. Amit  én  sötétben mondok  nektek,  azt ti  mondjátok  el
   világosban: és amit fülbe súgva hallotok, hirdessétek a háztetőkön! És  ne
   féljetek azoktól, akik a testet megölik,  de a lelket nem tudják  megölni.
   Inkább attól  féljetek,  aki  a lelket  is,  meg  a testet  is  a  pokolba
   taszíthatja. Egy fillérért ugye két verebet adnak? És mégsem hull a földre
   egy se közülük Atyátok  tudta nélkül! Nektek  pedig minden szál  hajatokat
   számon tartják! Ne féljetek hát: sokkal  többet értek ti a verebeknél!  Ha
   valaki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki
   a mennyekben van.  De ha  valaki megtagad engem  az emberek  előtt, én  is
   megtagadom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van.

   Jézus egyre komolyabb tanácsokat ad apostolainak, mielőtt útra küldi őket.
   A tanítványoknak  mindenkor  azzal  a tudattal  kell  útnak  indulniuk  és
   küldetésüket teljesíteniük, hogy Krisztus  követségében járnak, ezért  nem
   az ő személyük a  fontos, hanem azé, aki  küldte őket. Jézus nevében  kell
   beszélniük  és  tanúságot  tenniük.  Nem  helyezhetik  önmagukat  Krisztus
   személye elé.
   A küldetés teljesítése sok helyen  veszélyekkel járhat, hiszen az  emberek
   részéről  nem  mindenki  fogadja  szívesen  Krisztus  tanítását,  amely  a
   küldöttekkel szembeni magatartásban  nyilvánul meg.  Ennek ellenére  nincs
   okuk félelemre, hiszen az Isteni Gondviselés mindig vigyáz rájuk.
   Az evangélium  utolsó része  arra figyelmeztet  minket, hogy  az  üdvösség
   elnyerése szempontjából milyen jelentősége van a tanúságtételnek. Az  Atya
   örök országába való bejutásnak  ugyanis az a  feltétele, hogy a  tanítvány
   hűséges maradjon mesteréhez, Jézushoz.

   Istenünk, hozzád fordulunk  imádságunkkal, mert Te  vagy a szeretet!  Eléd
   hozzuk most nemzetünk  sorsát: örömeinket és  gondjainkat egyaránt.  Nálad
   keressük a  békét,  amelyet a  világ  nem  adhat meg,  és  a  boldogságot,
   amelynek egyedül Te vagy  a forrása. Ma  azért imádkozunk, hogy  hitelesen
   valósítsuk meg  a  ránk  bízott  küldetést,  az  evangélium  megélését  és
   hirdetését.

   Nemzetünkért és  nemzetünk  nevében  felemeljük a  szívünket,  hogy  a  Te
   közelségedben megtisztuljanak gondolataink, értelmünk és akaratunk. Vezess
   minket az  örökkévalóság  útján, napról  napra  közelebb ahhoz  a  célhoz,
   amelyet elterveztél  számunkra!  Áldd  meg és  őrizd  meg  népünket,  hogy
   általunk és közöttünk felépülhessen a Te Országod! Ámen.

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.