[Evangelium] 2006-07-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Júl. 14., P, 05:10:02 CEST

   2006. július 14. - Péntek

   Abban az időben Jézus így tanította apostolait: Íme, úgy küldelek titeket,
   mint bárányokat a farkasok közé. Legyetek tehát okosak, mint a kígyók,  és
   egyszerűek, mint a galambok! Legyetek óvatosak az emberekkel szemben, mert
   bíróság elé állítanak, és zsinagógáikban megostoroznak titeket. Helytartók
   és királyok elé hurcolnak  miattam, hogy tanúságot  tegyetek előttük és  a
   pogányok előtt. Amikor pedig bíróság elé állítanak, ne töprengjetek  azon,
   hogyan és mit beszéljetek! Megadatik ugyanis nektek abban az órában,  hogy
   mit  mondjatok.  Hiszen  nem  ti  beszéltek,  hanem  Atyátok  Lelke   szól
   belőletek. Halálra  adja  majd testvér  a  testvérét,  és apa  a  fiát.  A
   gyermekek szüleik ellen támadnak, és megöletik őket. Gyűlöletesek  lesztek
   mindenki előtt az én nevemért. Aki azonban mindvégig állhatatos marad,  az
   üdvözül. Amikor pedig az egyik  városban üldöznek titeket, meneküljetek  a
   másikba! Bizony, mondom nektek: Nem  járjátok végig Izrael városait,  amíg
   el nem jön az Emberfia.

   A mai evangéliumi részben Jézus tovább tanítja apostolait, akiket  elküld,
   hogy örömhíréről  tanúskodjanak  a  világban.  A  gyakorlati  felkészítést
   követően most  lelki  útmutatásokat ad  nekik,  amikor az  okosságról,  az
   egyszerűségről, az óvatosságról, a Lélekre hagyatkozásról, a bántalmak  és
   üldözések türelmes elviseléséről beszél.
   Jézus szavaiból  azt  érezzük, hogy  mindezt  nem csupán  apostolainak  és
   tanítványainak mondja, hanem e figyelmeztetések mindazokhoz szólnak,  akik
   a  későbbi  korokban  -  lelkükben  meghallva  Krisztus  küldő  szavát   -
   elindulnak, hogy hirdessék az  evangéliumot. Ezek az evangéliumi  mondatok
   adtak  bátorítást  az  évszázadok  során  azoknak  a  missziósoknak,  akik
   hazájukat elhagyva más országokba  indultak, hogy terjesszék a  keresztény
   tanítást. De  e mondatok  erősítették a  világi hívőket  is, akik  sajátos
   életkörülményeik között vállalták és vállalják Jézus tanácsinak  megélését
   a mindennapokban.
   Buzdítsanak  minket   is  Jézus   szavai,  hogy   bátran  elinduljunk   az
   evangéliumról szóló tanúságtétel útján!

   Mennyei anyánkhoz
   Irgalmas Szűzanyám! Istennek szent Anyja!
   Kérlek, tekints reám, esdeklő lányodra.
   Végy oltalmad alá, óvjad minden léptem,
   Irányítsd életem, légy a menedékem -

   Édesanyám helyett egyengesd utamat,
   Ne engedj hátrálni, ha nagy a feladat -
   Emeld fel magadhoz vergődő lelkemet,
   Erősítsd és ápold gyengülő hitemet.

   Kérlek, esedezzél Szent Fiadnál értem -
   Bocsássa meg minden gyarlóságom, vétkem.
   Ha kissé csüggedek, ne hagyjál el engem,
   Szívemből szeretlek - légy a menedékem

   Hozzád száll sóhajom - magyar családokért,
   Világszerte szétszórt fiataljainkért -
   Anyai jóságod érintse lelküket,
   Kulcsolják imára mind a két kezüket.

   Kérjed Szent Fiadat: bocsássa meg nekik
   Minden mulasztásuk, esendő vétkeik -
   Keressék az utat - mely Őhozzá vezet,
   Hálaadást zengve dicsérjék nevedet.

   Egyesítsél minden szétszakadt családot,
   Palántálj szívükbe szeretet virágot -
   Virítsanak majdan - év minden szakában,
   Oltárt ékesítve Atyánk otthonában.

   Édesanyák lelke nagy csokorba fogva,
   Szőnyegként terül el, lábad elé szórva -
   Te vagy mindannyiunk igaz erőssége,
   Minden édesanya örök példaképe.
   Köszönet Lelkes Ilonának, aki az imát küldte.