[Evangelium] 2006-07-01

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Júl. 1., Szo, 05:10:05 CEST

   2006. július 1. - Szombat

   Abban az időben,  amikor Jézus bement  Kafarnaumba, egy (pogány)  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  "Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik."  Jézus  így felelt:  "Megyek  és meggyógyítom  őt."  A
   százados ezt válaszolta:  "Uram, nem vagyok  méltó, hogy hajlékomba  jöjj,
   hanem csak egy  szóval mondd, és  meggyógyul az én  szolgám. Jómagam,  bár
   alárendelt  ember  vagyok,  katonáknak  parancsolok.  Ha  azt  mondom   az
   egyiknek: Menj! -  elmegy; a másiknak:  Jöjj ide! -  akkor hozzám jön;  és
   szolgámnak: Tedd ezt! - és megteszi."
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   "Bizony, mondom  nektek, ekkora  hitet  senkinél sem  találtam  Izraelben.
   Ezért azt mondom nektek: Sokan jönnek majd napkeletről és napnyugatról, és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában, a
   választott nép fiait pedig kivetik a külső sötétségre. Ott sírnak majd, és
   fájdalmukban csikorgatják fogukat." A századosnak pedig azt mondta  Jézus:
   "Menj, és legyen úgy, amint hitted." És meggyógyult a szolga még abban  az
   órában.
   Ezután Jézus Péter  házába ment.  Látta, hogy annak  anyósa lázas  betegen
   fekszik. Megérintette  kezét, mire  a láz  elhagyta őt.  Fel is  kelt,  és
   szolgált  neki.  Amikor  beesteledett,  sok,  ördögtől-megszállott  embert
   vittek Jézushoz.  Szavával kiűzte  a gonosz  lelkeket, és  minden  beteget
   meggyógyított,   hogy    beteljesedjék   Izajás    próféta    jövendölése:
   "Gyengeségeinket magára vette, és betegségeinket ő hordozta."

   A mai evangéliumi történet szerint egy katonatiszt fordult Jézushoz  beteg
   szolgája érdekében. Jézus kész azonnal  indulni, hogy segítsen a  betegek,
   de ekkor  a  százados jelzi,  hogy  csak  egy imádságot  kér  otthon  lévő
   szolgájáért, mert hiszi, hogy Jézus képes a távolból is meggyógyítani  őt.
   Jézus megdicséri  a bátor  és  feltétel nélküli  hitet,  s csodát  tesz  a
   szolgával, aki abban is időben odahaza meggyógyul.
   Nem egy rendkívüli csodáról  van szó, s  a történet talán  nem is a  csoda
   miatt  igazán  fontos,  hanem  amiatt,  hogy  a  katona   méltatlanságának
   megvallásával kéri a segítséget: "Uram, nem vagyok méltó, hogy  hajlékomba
   jöjj". Pontosan ezeket  a szavakat  imádkozzuk a  misében a  szentáldozást
   megelőzően. "Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem csak  egy
   szóval mondd,  és  meggyógyul  az  én  lelkem".  Jézus  az  alázatosak,  a
   kicsinyek, a  bűnbánók szívébe  tér be  a legszívesebben.  Méltatlanságunk
   elismerése nyitja meg számára a kaput, hogy találkozhasson velünk.

   Istenünk, hozzád fordulunk  imádságunkkal, mert Te  vagy a szeretet!  Eléd
   hozzuk most nemzetünk  sorsát: örömeinket és  gondjainkat egyaránt.  Nálad
   keressük a  békét,  amelyet a  világ  nem  adhat meg,  és  a  boldogságot,
   amelynek  egyedül  Te   vagy  a   forrása.  Ma   azért  imádkozunk,   hogy
   felelősséggel  munkálkodjunk  a  gyermekek  és  az  ifjúság   tisztaságán,
   jövőbeni boldogságán és boldogulásán.

   Nemzetünkért és  nemzetünk  nevében  felemeljük a  szívünket,  hogy  a  Te
   közelségedben megtisztuljanak gondolataink, értelmünk és akaratunk. Vezess
   minket az  örökkévalóság  útján, napról  napra  közelebb ahhoz  a  célhoz,
   amelyet elterveztél  számunkra!  Áldd  meg és  őrizd  meg  népünket,  hogy
   általunk és közöttünk felépülhessen a Te Országod! Ámen.

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.

   Egy nagyváradi listatagunk ma köt házasságot. Kéri, hogy imádkozzunk érte,
   hogy szépen  sikerüljön az  ünnep  és boldog  legyen a  házasélete.  Isten
   áldása legyen velük!