[Evangelium] 2006-06-30
evangelium at communio.hu
evangelium at communio.hu
2006. Jún. 30., P, 05:10:06 CEST
2006. június 30. - Péntek
Amikor Jézus befejezte a hegyi beszédet és lejött a hegyről, nagy sokaság
követte. Ekkor odament hozzá egy leprás, leborult előtte, és így kérlelte:
"Uram, ha akarod, megtisztíthatsz engem." Jézus kinyújtotta kezét,
megérintette őt, és így szólt: "Akarom, tisztulj meg!" Erre a leprás
azonnal megtisztult. Akkor Jézus így szólt hozzá: "Nézd, ne mondd el ezt
senkinek se, hanem menj, mutasd meg magadat a papnak, és ajánld föl azt az
áldozatot, amelyet Mózes rendelt, bizonyságul a gyógyulásról!"
Mt 8,1-4
Elmélkedés:
A mai evangélium szerint Jézus egy leprás embert gyógyított meg. Jézus
korában mindenféle bőrbetegséget leprának tekintettek, és a betegség
terjedésének megakadályozása céljából tilos volt a leprás emberekkel való
érintkezés. Az evangéliumból ugyan nem derül ki, hogy milyen súlyos
lehetett az ember betegsége, de biztos, hogy nem szabadott volna
emberekkel találkoznia. A beteg megérkezésével a leírásból teljesen
eltűnnek a Jézust körülvevő emberek, ami azt jelzi, hogy azonnal
visszahúzódhattak a leprástól. Ezt azért feltételezhetjük, mert más csodás
gyógyulások történetében többször szerepük van a körülállóknak, például
segítik a vakot, hogy Jézushoz jusson. Miközben tehát az emberek
elhúzódnak a leprástól, Jézus megérintve őt meggyógyítja. Bizonyára csodát
tehetett volna Jézus úgy is, hogy nem érinti meg a beteget, csupán
imádkozik érte, de ő ezen érintéssel jelzi a gyógyító isteni kegyelem és
szeretet közvetlenségét és emberközelségét. A csodát az tette lehetővé,
hogy a leprás hitt Jézus isteni erejében és volt hozzá bátorsága, hogy a
törvények előírásai ellenére személyes kapcsolatba lépjen leendő
gyógyítójával.
Jézus csak akkor tud bennünket megtisztítani bűneiktől, ha hiszünk
bűnbocsátó irgalmában és keressük a vele való személyes találkozást.
(Horváth István Sándor)
Imádság:
Leshelyzet
Jóságos Istenünk, Te bizonyára jól ismered a focilabdát, magát a
labdarúgást és a futballistákat is. Két csapat egy nagy gyepen, egy
labdáért küzdenek, amit az ellenfél kapujába kell berúgni. Vannak támadó-
és védőjátékosok. Az utóbbiak valóságos védőművészek, akik megtanulták,
hogyan lehet a másik csapat támadó játékosait lesre állítani. Elég gyakran
alkalmazzák ezt a módszert, a lestaktikát, amelynek köszönhetően a támadók
gyakran lesre szaladnak. Ilyenkor a bíró a szabályok értelmében megállítja
a támadást, vagy a góllövő minden sportszerű igyekezete ellenére sem adja
meg a leshelyzetből szerzett gólt.
Istenünk, az élet nagy célja a keresztény ember számára te vagy. De
előtted is állítanak fel férfiak és nők csapdákat: az individualizmus és
önzés leshelyzetét, az anyagiasság, a fogyasztás, a szépségvágy és az
önteltség leshelyzetét. Ezzel nemcsak saját magukat, hanem téged is
félreállítanak vagy megállítanak, amikor szeretettel közeledsz feléjük.
Vezéreld az embereket, hogy a "lesre állítás taktikájáról" le tudjanak
mondani, és ne állítsanak téged lesre! Mutasd meg nekik, hogy átgondolt
játékkal hozzád juthatnak, és a te boldogságodban igazi önmagukra
találhatnak. Ámen.
Köszönet Vickos Mária Sarolta nővérnek, aki az imát fordította.
More information about the Evangelium
mailing list