[Evangelium] 2006-06-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Jún. 9., P, 05:10:05 CEST

   2006. június 9. - Péntek, Szent Efrém diakónus és egyháztanító

   Amikor Jézus egy alkalommal a  templomban tanított, ezt a kérdést  vetette
   fel: "Hogyan  mondhatják az  írástudók,  hogy a  Messiás Dávidnak  a  fia?
   Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
   "Jobbom felől  foglalj helyet,  míg lábaid  alá vetem  ellenségeidet."  Ha
   tehát maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A
   nagy népsokaság szívesen hallgatta Jézust.

   A császárnak fizetendő adóról, a  feltámadás kérdéséről és a  főparancsról
   szóló viták  után Jézus  a  Messiásról, mint  Dávid  fiáról beszél  a  mai
   evangéliumban. Mivel  az  előző három  vita  azzal kezdődött,  hogy  Jézus
   ellenfelei tettek fel kérdést, ezért lehetséges, hogy most is az írástudók
   egy  kérdésére  válaszolva   beszélt  Jézus   a  Messiásról,   de  az   is
   előfordulhat, hogy  ő kezdeményezte  ezt a  párbeszédet, amire  ők nem  is
   tudtak mit válaszolni.
   Napok óta azt olvassuk, hogy a farizeusok hogyan próbálnak belekötni Jézus
   tanításába. Az ő magatartásukkal teljesen ellentétes a nép viselkedése.  A
   mai szakasz  utolsó  mondatából  kiderül,  hogy  az  írástudók  mindenféle
   kötözködése ellenére az emberek szívesen hallgatták Jézust.
   Kétségtelen,   hogy   Jézus   rendkívül   tehetséges   tanító   volt,   és
   mondanivalójának közvetítésére  kitűnően alkalmazta  a példázatokat  és  a
   közmondásokat. Tanítása gondolkodásra készteti hallgatóit. Szavai döntésre
   késztetik  az  embereket   üzenetének  elfogadására  vagy   elutasítására.
   Mindkettőre van  példa,  ahogyan  ezt az  elmúlt  napokban  láttuk.  Jézus
   napjainkban hozzánk szól. Te hogyan döntesz?

   Labdarúgó-vb
   Mennyei Atyám, a  foci nem  minden az életemben.  De türelmetlenül  várom,
   amikor egy futballmeccset közvetítenek a televízióban. Elbűvöl a  gömbölyű
   bőrrel való  játék,  és  vágyom kedvenc  csapatom  győzelmére.  Megijeszt,
   amikor a  családomban  azt  mondják,  hogy  futballőrült  vagyok.  Azt  is
   mondják, hogy nem  szabad hozzám  szólni egy  mérkőzés közvetítése  alatt.
   Uram, én mégis tudom, hogy a foci  nem vetekszik veled. A te kezedben  van
   az életem  és minden  nap a  te kegyelmedből  élek. Hiszem,  hogy a  sport
   iránti  lelkesedésem   is   a   te   akaratodból   származik.   Örülök   a
   futball-világbajnokság mérkőzéseinek, és hálát adok érte neked.
   Örömteli szívvel  remélem,  hogy ez  a  világbajnokság magába  foglalja  a
   lelkesedést, az emberi kapcsolatokat, de a tűrést és a sportszerű  játékot
   is.
   Mennyei Atyám, add a futballistáknak, a stadionokban és a képernyők  előtt
   lévő embereknek a  teljesítmény elismerésének képességét.  Add, hogy ez  a
   bajnokság igazi sportszerű küzdelem legyen, ahol valóban a legjobb győz.
   A labdarúgó-világbajnokságra 32 ország nemzeti válogatottjai gyűlnek össze
   a világ minden részéről Németországba.  Add, Urunk, hogy a  világbajnokság
   egy nagy ünneppé  váljon, ahol  a játékosok, a  szervezők és  a nézők  azt
   ünneplik, ami összeköti őket.
   Köszönet Nándori Gáborné Klárának, aki az imát fordította.
   [1]Elmélkedések, imák a foci-vb idejére és letölthető diavetítés

   Kedves Listatagok!
   Lelki közösségünk egyik tagja, aki tulajdonképpen az e-mailes  e-vangélium
   ötletgazdája azzal a kéréssel fordul mindannyiunkhoz, hogy vegyük komolyan
   az általa egykor mondottakat: Menjetek el az egész világra és  hirdessétek
   az Evangéliumot!
   Úgy érzem,  hogy elérkezett  az evangelizáció  ideje. Most,  pünkösdkor  a
   Szentlelket ünnepeljük, aki egykor elindította az evangélium hirdetését. A
   Lélek indítson  minket  arra,  hogy  mindannyian  bekepcsolódjunk  ebbe  a
   munkába.
   Tavaly   ilyenkor   azt   kértem,   hogy   szóljatok   barátaitoknak    és
   ismerőseiteknek az e-mailes e-vangéliumról bátorítva őket, hogy éljenek  a
   lelki feltöltődés e lehetőségével, csatlakozzanak lelki közösségünkhöz  és
   iratkozzanak fel  a listára.  Akkor sokan  meghallottátok ezt  a  pünkösdi
   kérést, s ennek köszönhetően több  százan csatlakoztak hozzánk. Hála  érte
   Istennek és köszönet nektek is!
   Most újra meghirdetem a pünkösdi evangelizációt. Kérlek benneteket, hogy -
   miután elimádkoztátok  az alábbi  imát az  evangélium terjedéséért  és  az
   evangelizáció eredményességéért  -  küldjetek egy  e-mailt  barátaitoknak.
   Vegyük komolyan az Úr kérését, és hirdessük az evangéliumot! A  Szentlélek
   adjon nekünk  bátorságot,  hogy  ne  szégyelljük  az  evangéliumot,  hanem
   továbbadjuk másoknak! Ő tegye eredményessé evangelizációs szolgálatunkat!
   Ezt a hetet  szenteljük ennek  a feladatnak!  Elérkezett az  evangelizáció
   ideje.
   Szeretettel és köszönettel: István atya

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.

   Egyik listatagunk hirtelen elhunyt testvéréért kér imádságot.  Imádkozzunk
   testvére lelkiüdvösségéért!
   Imát  kérnek  egy  5  éves  kislányért,  aki  már  10  napja  kómában  van
   agyhártyagyulladás miatt, és jelenleg a belgrádi gyermekklinikán kezelik.
   Imádságot kérnek továbbá egy, a Szeretet Misszionáriusainak lengyelországi
   noviciátiusában élő lányért, aki műtétre vár súlyos agyi betegsége miatt.