[Evangelium] 2006-06-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Jún. 7., Sze, 05:10:05 CEST

   2006. június 7. - Szerda

   Abban az időben szadduceusok jöttek Jézushoz, akik azt mondják, hogy nincs
   feltámadás. Megkérdezték  őt:  "Mester!  Mózes  megírta  nekünk,  hogy  ha
   valakinek a  testvére meghal  és gyermek  nélkül hagyja  hátra  feleségét,
   akkor  a  testvér  vegye  el  annak  a  feleségét,  és  támasszon   utódot
   testvérének. Volt egyszer hét testvér.  Az első feleséget vett magának  és
   meghalt, nem hagyva utódot. Akkor a második vette el az asszonyt, de ez is
   meghalt, és  nem  hagyott  utódot. Éppúgy  a  harmadik  is.  Hasonlóképpen
   feleségül vette  az asszonyt  mind a  hét, és  nem hagytak  utódot.  Végül
   meghalt az asszony  is. A  feltámadáskor -  ha ugyan  feltámadnak -,  ezek
   közül melyiknek lesz a felesége? Hiszen mind a hétnek felesége volt!"
   Jézus azt felelte nekik:  "Nyilván azért tévedtek,  mert nem ismeritek  az
   Írásokat, sem az Isten hatalmát! Hiszen amikor a halottak feltámadnak, már
   nem házasodnak, sem  férjhez nem  mennek, hanem olyanok  lesznek, mint  az
   angyalok a mennyben. A halottak  feltámadása felől pedig nem  olvastátok-e
   Mózes könyvében a csipkebokorról szóló résznél, hogy miként szólt Mózeshez
   Isten: "Én vagyok Ábrahám Istene, Izsák Istene és Jákob Istene?" Isten nem
   a halottak Istene, hanem az élőké. Így tehát nagy tévedésben vagytok!"

   Miután  Jézus  ügyesen  megfelelt  az  adófizetéssel  kapcsolatos   ravasz
   kérdésre, ellenfelei  újabb  rafinált  kérdést  tesznek  fel  neki  a  mai
   evangélium szerint. Ez a kérdés  már nem gyakorlati jellegű, hanem  inkább
   elméleti, hiszen nehezen képzelhető el, hogy a valóságban is megtörtént az
   az eset, amit a szadduceusok kitaláltak  az asszonyról és hét férjéről.  A
   kérdés valójában nem az, hogy ki lesz az asszony férje a túlvilágon, hanem
   az, hogy  van-e  egyáltalán  feltámadás? A  szadduceusok  ugyanis  csak  a
   Mózesnek tulajdonított  könyveket fogadták  el, amelyekben  nem  szerepelt
   kifejezetten a feltámadás. Izajás próféta  könyvében, a zsoltárokban és  a
   Dániel könyvében vannak utalások a feltámadásra, de ezeket a könyveket  ők
   nem tartották mérvadónak.
   Jézus most arra használja ki  a helyzetet, hogy a feltámadás  mibenlétéről
   adjon tanítást. Olyan szentírási  részlettel igazolja a feltámadás  tanát,
   amelyet a kérdezők is elfogadnak.  Isten Mózeshez intézett szavait  idézi:
   "Én vagyok  Ábrahám Istene,  Izsák Istene  és Jákob  Istene". Jézus  ezzel
   rámutat  arra,  hogy  a   mózesi  könyvek  bennfoglaltan  tartalmazzák   a
   feltámadás tanítását.
   Napjainkban is fel lehet tenni a kérdést, hogy hiszünk-e a  feltámadásban?
   De van ennél egy sokkal  komolyabb és személyesebb kérdés: Hiszek-e  Jézus
   feltámadásában?  Ha  hiszek  Krisztus  feltámadásában,  akkor  nincs  okom
   kételkedni a feltámadásban és az én feltámadásomban sem.

   Isten
   Kerestelek mindenhol -
   Szüntelenül, mindenkor.
   Kerestelek némaságban,
   Fényben és homályban,
   Mélységben és magasságban.
   Kerestelek könyvekben,
   Mosolyban és könnyekben,
   Templomban és temetőben.
   Kerestelek mindenhol -
   Szüntelenül, mindenkor.
   Kerestelek a semmiben,
   A mindenben s a hitben,
   Földben, tűzben, s vízben.
   Kerestelek halálban,
   Születésben, hervadásban,
   S a végtelen körforgásban.

   Kerestelek mindenhol -
   De nem letelek.
   Végül elkeseredtem,
   S szomorú szívembe néztem.

   S Te ott voltál.
   (Köszönet Csiszárik Zsuzsának, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Lelki közösségünk egyik tagja, aki tulajdonképpen az e-mailes  e-vangélium
   ötletgazdája azzal a kéréssel fordul mindannyiunkhoz, hogy vegyük komolyan
   az általa egykor mondottakat: Menjetek el az egész világra és  hirdessétek
   az Evangéliumot!
   Úgy érzem,  hogy elérkezett  az evangelizáció  ideje. Most,  pünkösdkor  a
   Szentlelket ünnepeljük, aki egykor elindította az evangélium hirdetését. A
   Lélek indítson  minket  arra,  hogy  mindannyian  bekepcsolódjunk  ebbe  a
   munkába.
   Tavaly   ilyenkor   azt   kértem,   hogy   szóljatok   barátaitoknak    és
   ismerőseiteknek az e-mailes e-vangéliumról bátorítva őket, hogy éljenek  a
   lelki feltöltődés e lehetőségével, csatlakozzanak lelki közösségünkhöz  és
   iratkozzanak fel  a listára.  Akkor sokan  meghallottátok ezt  a  pünkösdi
   kérést, s ennek köszönhetően több  százan csatlakoztak hozzánk. Hála  érte
   Istennek és köszönet nektek is!
   Most újra meghirdetem a pünkösdi evangelizációt. Kérlek benneteket, hogy -
   miután elimádkoztátok  az alábbi  imát az  evangélium terjedéséért  és  az
   evangelizáció eredményességéért  -  küldjetek egy  e-mailt  barátaitoknak.
   Vegyük komolyan az Úr kérését, és hirdessük az evangéliumot! A  Szentlélek
   adjon nekünk  bátorságot,  hogy  ne  szégyelljük  az  evangéliumot,  hanem
   továbbadjuk másoknak! Ő tegye eredményessé evangelizációs szolgálatunkat!
   Ezt a hetet  szenteljük ennek  a feladatnak!  Elérkezett az  evangelizáció
   ideje.
   Szeretettel és köszönettel: István atya

   Ima az evangélium terjedéséért
   Mindenható Istenünk,  te  azt akartad,  hogy  minden ember  üdvözüljön  és
   eljusson az igazság ismeretére.
   Tekints a  sok  aratnivalóra,  mindazokra,  akik  szomjazzák  evangéliumod
   tanítását, és küldj munkásokat  aratásodba, hogy minden emberhez  eljusson
   az örömhír!
   Add nekem, Uram, Szentlelked erejét, és küldj engem is, hogy az evangélium
   lelkes hirdetője legyek! Erősítsd bennem, Istenem, a hivatástudatot,  hogy
   az én feladatom is az emberek üdvösségének szolgálata.
   Táplálj minket,  Urunk,  Igéddel és  Szent  Testeddel! Gyűjtsön  össze  és
   formáljon  minket  egy  közösséggé  az  igazság  tanítása  és   támogasson
   bennünket a  szentségek  ereje, hogy  előbbre  jussunk az  üdvösség  és  a
   szeretet útján.
   Add,  hogy  az  evangélium  hirdetése  megteremje  gyümölcsét,  és  általa
   megdicsőüljön a te neved a világon.

   Imát kérnek egy 2 és fél  éves kislányáért, aki egy baleset  következtében
   agyi  ödémát  kapott  és  most  kórházban  fekszik.  Imádkozzunk  mielőbbi
   gyógyulásáért!