[Evangelium] 2006-06-02

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Jún. 2., P, 05:10:05 CEST

   2006. június 2. - Péntek

   Amikor (feltámadása után egy alkalommal) Jézus megjelent tanítványainak és
   velük étkezett,  megkérdezte Simon  Pétertől:  "Simon, János  fia,  jobban
   szeretsz-e engem, mint ezek?" Péter így szólt: "Igen, Uram, te tudod, hogy
   szeretlek." Erre Jézus azt mondta neki: "Legeltesd bárányaimat!"
   Aztán újra megkérdezte tőle: "Simon, János fia, szeretsz te engem?" Ő  azt
   felelte: "Igen,  Uram,  tudod,  hogy szeretlek!"  Erre  azt  mondta  neki:
   "Legeltesd juhaimat!"
   Majd harmadszor is megkérdezte tőle:  "Simon, János fia, szeretsz  engem?"
   Péter elszomorodott, hogy harmadszor is megkérdezte: "Szeretsz engem?", és
   ezt válaszolta: "Uram, te  mindent tudsz, azt  is tudod, hogy  szeretlek!"
   Jézus pedig ismét ezt mondta: "Legeltesd juhaimat! Bizony, bizony,  mondom
   neked: Amikor még fiatal  voltál, felövezted magad,  és oda mentél,  ahová
   akartál. De  ha megöregszel,  kiterjeszted  karjaidat. Más  fog  felövezni
   téged, és  oda visz,  ahova nem  akarod." Azt  jelezte e  szavakkal,  hogy
   (Péter)  milyen  halállal  dicsőíti  majd   meg  az  Istent.  Azután   még
   hozzátette: "Kövess engem!"

   Az  utolsó  vacsorán  Jézus  előre  figyelmeztette  Péter  apostolt,  hogy
   háromszor fogja megtagadni  őt. Jézus elfogását  követően a főpap  házának
   udvarán ez valóban meg is történt. A háromszori tagadás jóvátételére Jézus
   háromszori szeretetvallomást kér  Pétertől a mai  evangélium szerint.  Ezt
   követően rábízza  az  apostoli testület  irányítását  és az  egész  egyház
   vezetését. E nagy felelősséggel járó  feladat azzal jár, hogy Péternek  is
   kijut a szenvedésből, s ő is kereszthalállal fogja megdicsőíteni Istent.
   A történetből  láthatjuk, hogy  milyen nagy  változásokat képes  előidézni
   Isten kegyelme  az ember  lelkében. Isten  nem kéri  örökké számom  egykor
   elkövetett bűneinket,  hanem  eltörli  és elfelejti  azokat,  ha  őszintén
   megbántuk és a szentgyónásban elé tártuk őket. Isten csak ezután bíz  ránk
   nagy feladatokat, amelyet - Krisztus  sorsához hasonlóan - szenvedések  és
   üldözések  árán  is   hűségesen  kell   teljesítenünk.  Jézus   akaratának
   teljesítésével és az ő hűséges követésével dicsőíthetjük meg életünkben és
   életünkkel az Istent.

   Ima a jó feleségért
   Mennyei Atyám, belátod életemet, mint én a hegycsúcsról a messzi  tájakat.
   Te már tudod, hogy hol lakik az  a leány, akivel majd találkozni fogok,  s
   aki majd értem  elhagyja szüleit,  hogy rendelésed  szerint egész  szívvel
   hozzám ragaszkodjék - s én őhozzá!
   Adj türelmet és józanságot  lelkemnek. Választásomat és mérlegelésemet  ne
   az elvakult szenvedély befolyásolja, hanem  a tiszta és önzetlen  szeretet
   döntsön bennem.
   Add, hogy megtaláljam választottamban az igaz, megértő élettársat,  leendő
   gyermekeimnek édesanyját, akit öröktől fogva rendeltél számomra. Ámen
   (Köszönet Jakab Bélának, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Közösségünk egyik  tagja imát  kér  egy súlyos  beteg ismerőséért,  aki  a
   naponkban ment  be az  onkológiára  az ólomkamrába,  ahol egy  hetet  kell
   eltöltenie teljes bezártságban.
   Imát kérnek egy édesapáért  is, aki súlyos máj-  és tüdőrákban szenved,  s
   reménytelennek tűnik állapota.
   Imdságot kérnek egy családját elhagyó édesapáért.
   Imádkozzunk még két házaspárért is a gyermekáldás ajándékáért!
   István atya