[Evangelium] 2006-05-31

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 31., Sze, 05:10:04 CEST

   2006. május 31. - Szerda

   Abban az időben  Jézus az  égre emelte  szemét, és  így imádkozott:  Szent
   Atyám, tartsd meg  a te nevedben  azokat, akiket nekem  adtál, hogy  egyek
   legyenek, mint mi. Amíg velük  voltam, megőriztem nevedben azokat,  akiket
   nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük,  csak
   a kárhozat fia, hogy beteljesedjék  az írás. Most tehozzád megyek,  ezeket
   pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
   nekik tanításodat, de a  világ gyűlölte őket, mert  nem a világból  valók,
   amint én sem vagyok  a világból való.  Nem azt kérem  tőled, hogy vedd  el
   őket a  világból,  hanem hogy  óvd  meg őket  a  gonosztól. Hiszen  nem  a
   világból valók,  amint én  sem vagyok  a világból.  Szenteld meg  őket  az
   igazságban, mert  a  te tanításod  igazság.  Amint te  elküldtél  engem  a
   világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
   ők is megszentelődjenek az igazságban.
   Jn 17,11b-19

   Elmélkedés:

   Főpapi imájának  második részében  Jézus  a tanítványiért  imádkozik.  Két
   dolgot kér számukra: az Atya tartsa meg őket az ő nevében és szentelje meg
   őket az igazságban.
   Az első kérés azt  jelenti, hogy a tanítványok  maradjanak meg az  Atyával
   való  közösségben,  amelynek  éltetője  a  szeretet.  Jézus  is  mindvégig
   kitartott az Atyával  való szeretetteljes egységben,  s most az  szeretné,
   hogy  a  tanítványok  is  ugyanilyen  kapcsolatban  maradjanak  a  mennyei
   Atyával.
   A második kérés arra  vonatkozik, hogy a tanítványok  csak az Atya  segítő
   kegyelmével tudnak  majd  kitartani  az üldözések  és  a  megpróbáltatások
   idején  a  Jézus   által  hirdetett   igazságban.  Ezt   az  igazságot   a
   tanítványoknak nem csupán elfogadniuk és megélniük kell, hanem  hirdetniük
   a  világban,  hogy  minden  ember  megismerhesse  Krisztus  igazságát.  Az
   evangélium hirdetése az a pont,  ahol Jézus imádsága az utolsó  szakaszhoz
   ér, amikor azokért  fohászkodik, akik tanítványinak  szavára hinni  fognak
   benne. De erről majd a holnapi részben lesz szó.

   Reggeli ima Istenem, mindenható Atyám, neked ajánlom fel mindazt, amit  ma
   tenni vagy szenvedni  fogok. Hogy nagyobb  dicsőségedre váljék,  egyesítem
   azt Jézus végtelen érdemeivel, ajánlom magamat minden szentmisében, melyet
   ma a földkerekségén elmondanak, és azon szándékkal vagyok, hogy  elnyerjem
   az összes búcsúkat, melyekben részesülhetek.
   Ó Asszonyom,  ó  Anyám, magamat  egészen  neked adom.  Hogy  bebizonyítsam
   önfeláldozásomat, neked adom  és szentelem ma  szememet, fülemet,  számat,
   szívemet és magamat  egészen és  teljesen. S mivel  így a  Tied vagyok,  ó
   jóságos Anya, óvj és védj meg engem, mint vagyonodat és tulajdonodat. Ámen
   (Köszönet Pestiné Kiss Máriának, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   A 16 éves kecskeméti  fiú, akiért a  közelmúltban imádkoztunk, sajnos  már
   nem ébredt  fel a  kómából,  s eltávozott  a  földi életből.  Kérik,  hogy
   imádkozzunk édesanyjáért és nagymamájáért,  akik az egyetlen gyermeket  és
   unokát veszítették el. Isten adjon számukra vígasztalást fájdalmukban!
   Egy agydaganattal  kórházban fekvő  leányért kérnek  imát, akinek  orvosai
   szerint sajnos  nem sok  ideje  van vissza.  Imádkozzunk a  vele  szenvedő
   szülőkért is!
   Egyik listatagunk egy kedves ismerőséért kér imádságot, akit ma műtenek. A
   súlyos műtét miatt ő is és családjai is nagyon aggódik. Imádkozzunk értük!
   Imát  kérnek   még  egy   11  éves   kislányért,  Ágnesért,   aki   súlyos
   csontbetegségben szenved.  Sajnos későn  kezdtek el  komolyan  foglalkozni
   betegségével,  ezért  lehet,  hogy   a  lábának  amputációja  és   további
   kemoterápiás kezelés sem garantálja egészsége visszanyerését.  Imádkozzunk
   érte, és családtagjaiért, akik vele hordozzák a szenvedés keresztjét.
   Imádkozzunk az  egyetemeken és  főiskolákon vizsgázókért,  és azokért  is,
   akik munkahelyet keresnek.

   A német imák egyelőre elfogytak. Köszönöm mindenki segítőkészségét, azokét
   is, akiknek most nem jutott. Talán később még lesz ilyen lehetőség.
   István atya