[Evangelium] 2006-05-30

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 30., K, 05:10:02 CEST

   2006. május 30. - Kedd

   Jézus az utolsó  vacsorán tekintetét  az égre emelte,  és így  imádkozott:
   "Atyám, eljött az óra.  Dicsőítsd meg Fiadat,  hogy Fiad is  megdicsőítsen
   téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek,  akit
   neki adtál, örök életet adjon. Az  örök élet pedig az, hogy  megismerjenek
   téged, az  egy  igaz Istent,  és  Jézus  Krisztust, akit  te  küldtél.  Én
   megdicsőítettelek  téged  a  földön.  A  feladatot,  amelyet  rám  bíztál,
   teljesítettem. Atyám,  most te  dicsőíts meg  engem azzal  a  dicsőséggel,
   amelyben részem volt  nálad a világ  teremtése előtt!  Kinyilatkoztattalak
   téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
   adtad őket. Tanításodat megtartották. Most  már tudják, hogy minden,  amit
   nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
   pedig elfogadták: megismerték az igazságot,  hogy tőled jöttem, és  hittel
   elfogadták, hogy  te  küldtél  engem.  Értük  könyörgök.  Nem  a  világért
   könyörgök, hanem  értük,  akiket nekem  adtál.  Tieid ők-  hiszen  a  tied
   mindaz,  ami  az  enyém,  és  minden  az  enyém,  ami  a  tiéd  -,  és  én
   megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább  itt e világban, ők azonban  a
   világban maradnak. Én most hozzád megyek."
   Jn 17,1-11a

   Elmélkedés:

   Az  előttünk  álló   három  napon  (kedd,   szerda  és  csütörtök)   János
   evangéliumának 17. fejezetét fogjuk olvasni, amelyet Jézus főpapi imájának
   nevezünk. Ezt az  imádságot Jézus  az Atyához intézi,  de tanítványinak  a
   füle hallatára mondja el az utolsó vacsorán.
   A mai rész első felében Jézus azt kéri az Atyától, hogy dicsőítse meg  őt.
   Jézus küldetésének beteljesedése ugyanis hamarosan bekövetkező elfogásával
   elkezdődik,  s  másnap   megtörténik  kereszthalálával.   Az  Atya   pedig
   harmadnapon megdicsőíti  őt a  feltámadással, s  ez a  megdicsőülés  akkor
   válik  teljessé,  amikor  Jézus  visszatér  az  Atyához  a  mennybe.   Ezt
   ünnepeltük az elmúlt vasárnap.
   A ima  második részében  apostolaiért  és tanítványiért  imádkozik  Jézus.
   Szavaiból kiérződik az értük való aggódás  és az irántuk való szeretet.  A
   tanítványok  már  megismerték  és  elfogadták  az  igazságot,  s  életüket
   Jézusnak szentelték. Ők nem követhetik  azonnal Jézust a mennybe, hanem  a
   világban  maradnak,  s   a  továbbiakban  nem   Jézus  lesz  személyes   a
   vigasztalójuk, hanem a Szentlélek.

   Simon András: Bűn - szeretet
   A bűn becserkész,
   a szeretet befogad.
   a bűn bekebelez,
   a szeretet magába foglal.

   A bűn megköt,
   a szeretet megtart.
   A bűn száz annyit ígér,

   A szeretet száz annyit ad.
   A bűn elveszi az önismeretet,
   felmagasztal és magasba emel:
   csakhogy letaszíthasson.
   A szeretet helyes önismeretre tanít,
   Kiábrándít hamis ,,önmagadból'' és összetör:
   Csakhogy felemelhessen.

   A bűn hájjal keneget,
   hogy megrontson.
   A szeretet kíméletlenül pöröl,
   hogy megtisztítson.

   A bűn fröcsköl,
   a szeretet szétárad.

   A bűn éget és perzsel,
   A szeretet sugároz.

   A szeretet egyszerű,
   A bűn körmönfont.

   A szeretet ,,egy-ügyű'',
   A bűn agyafúrt.

   A szeretet nyíltan beszél,
   A bűn körülír.

   Míg a szeretet a mélység titkairól dadog,
   A bűn a felszín közhelyeiről fecserész.
   Míg a bűn hazudik, hogy ne kelljen
   megmondania az igazat,
   A szeretet kitérő választ ad,
   hogy ne kelljen hazudnia.

   A bűn kényszerít,
   A szeretet késztet.

   A bűn csábít,
   a szeretet vonz.

   A bűn érzéki,
   A szeretet érzékelő.

   A bűn forral,
   a szeretet hevít.

   A bűn űz és hajt,
   A szeretet lelkesít.

   A szeretet megkeresi a tisztátalant,
   hogy felemelje,
   A bűn ,,felhajtja'' magának a tisztátalant,
   Hogy kihasználja és a sárba tapossa.

   A szeretet az embert látja a cédában is,
   de a bűn csak riherongy kurvának tartja.

   A szeretet megjelöl,
   A bűn megpecsétel.

   A szeretet társakra lel,
   De a bűn csak hordákba ver.

   A szeretet kiteljesít,
   A bűn kiüresít.

   A szeretet mentséget keres,
   A bűn kifogást talál.

   A bűn bekerít és magadba zár,
   A szeretet kapukat nyit és
   másokhoz vezet.

   A bűn elfecsérli és pazarolja a másét,
   De a szeretet önmagát osztja szét.
   (Köszönet Németh Péternének, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Van néhány érdekes, német nyelvű  imádságom, amelyek a közelgő foci  vb-re
   íródtak. Kb. olyan hosszúak, mint a napi elmélkedések. Ha valaki  szívesen
   segíteni fordításukban, kérem, jelezze a his1969 at gmail.com címen. Köszönöm
   a segítséget!

   Az atyák számára, akik  a mindennapi prédikációhoz szeretnék  felhasználni
   az elmélkedéseket, lehetőség van arra, hogy egy nappal korábban kapják meg
   a lelki csomagot. Akik élni  szeretnének a lehetőséggel, kérem küldjék  el
   nevüket, egyházmegyéjük nevét és e-mail címüket nekem a  his1969 at gmail.com
   címre, jelezvén,  hogy  egy  nappal korábban  kérik  az  e-vangéliumot,  s
   felírom őket az egy nappal korábbi listára.
   István atya