[Evangelium] 2006-05-27

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 27., Szo, 05:10:03 CEST

   2006. május 27. - Szombat

   Búcsúbeszédében Jézus  így szólt  tanítványaihoz: Bizony,  bizony,  mondom
   nektek: Bármit  kértek majd  az én  nevemben az  Atyától, megadja  nektek.
   Mindeddig semmit sem kértetek  az én nevemben.  Kérjetek, és kaptok,  hogy
   örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
   amikor már nem  hasonlatokban szólok, hanem  nyíltan beszélek az  Atyáról.
   Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
   kérem értetek  az  Atyát. Hiszen  az  Atya  szeret titeket,  mivel  ti  is
   szerettetek engem,  és  hittétek, hogy  az  Istentől jöttem.  Eljöttem  az
   Atyától és a világba  jöttem. Most elhagyom a  világot, és visszatérek  az
   Atyához.
   Jn 16,23b-28

   Elmélkedés:

   Jézus búcsúbeszédének mai részletéből újabb fontos dolog derül ki: az Atya
   szeret minket és  teljesíti Jézus nevében  hozzá intézett kéréseinket.  Az
   Atyának ez az ajándéka teljessé  teszi örömünket. A Szentlélek bennünk,  a
   lelkünkben végzett munkájának eredményeként juthatunk el a teljes  örömre.
   A Lélek úgy dolgozik, hogy  átalakítja szívünket és lelkünket, egészen  új
   utakon indít el  bennünket, amelyeken  végighaladva eljuthatunk  Istenhez,
   embertársainkhoz és önmagunkra találunk. Ezen az úton felfedezhetjük, hogy
   az Atya szeret  minket, Krisztushoz  tartozunk és  a Szentlélek  megerősít
   bennünket, s mindezzel már el is jutottunk az igazi lelki örömre, az  öröm
   teljességére.
   De ezt az örömöt csak akkor tapasztalhatjuk meg, ha engedjük, hogy a Lélek
   elvégezzen bennünk  e csendes  munkát! Engedjük  bátran, hogy  megérintsen
   minket ez az öröm!

   Istenünk, hozzád fordulunk  imádságunkkal, mert Te  vagy a szeretet!  Eléd
   hozzuk most nemzetünk  sorsát: örömeinket és  gondjainkat egyaránt.  Nálad
   keressük a  békét,  amelyet a  világ  nem  adhat meg,  és  a  boldogságot,
   amelynek egyedül Te vagy a forrása. Ma azért imádkozunk, hogy  felismerjük
   és elmélyítsük  hitünk értékeit,  s  azokat figyelmes  szeretettel  tudjuk
   átadni Téged kereső testvéreinknek.

   Nemzetünkért és  nemzetünk  nevében  felemeljük a  szívünket,  hogy  a  Te
   közelségedben megtisztuljanak gondolataink, értelmünk és akaratunk. Vezess
   minket az  örökkévalóság  útján, napról  napra  közelebb ahhoz  a  célhoz,
   amelyet elterveztél  számunkra!  Áldd  meg és  őrizd  meg  népünket,  hogy
   általunk és közöttünk felépülhessen a Te Országod! Ámen.

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.

   Prohászka Ottokár püspök újratemetésének évfordulóján este 7 órakor ünnepi
   szentmisét lesz a Székesfehérvári Székesegyházban, majd a szentmise  végén
   gyertyás körmenetben  vonulnak a  hívek a  Prohászka emléktemplomba,  ahol
   rövid imával fejeződik be a megemlékezés.
   Kérjük, hogy a körmenetre mindenki hozzon magával gyertyát, fáklyát!
   Információ: [2]Prohászka ünnep