[Evangelium] 2006-05-25

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 25., Cs, 05:10:06 CEST

   2006. május 25. - Csütörtök

   Búcsúbeszédében Jézus így szólt  tanítványaihoz: "Még egy  kis idő és  már
   nem láttok engem, és  ismét egy kis idő  és viszontláttok engem, (mert  az
   Atyához megyek.)"  Tanítványai  erre  így tanakodtak:  "Mit  akar  mondani
   ezzel: Még egy kis idő  és már nem láttok engem,  és ismét egy kis idő  és
   viszontláttok engem? És hogy: Az Atyához megyek? Mit jelent az, hogy:  Még
   egy kis  idő? Nem  értjük, mit  beszél." Jézus  észrevette, hogy  kérdezni
   akarják, így szólt tehát hozzájuk: "Azon tanakodtok, hogy azt mondtam: Még
   egy kis idő és már nem láttok engem, és ismét egy kis idő és viszontláttok
   engem? Bizony, bizony, mondom  nektek: Sírni fogtok  és jajgatni, a  világ
   pedig örül. Szomorkodni fogtok, de szomorúságtok örömre fordul."

   Jézus arról beszél tanítványainak, hogy távozása miatt szomorkodni fognak,
   de szomorúságuk  örömre fog  változni. A  szövegkörnyezetből  egyértelműen
   kiderül, hogy  a szomorúság  megszűnése a  Szentléleknek lesz  köszönhető,
   akit Jézus Vigasztalónak nevez.
   A Szentlélek  vigasztaló tevékenysége  azonban sokkal  komolyabb,  mintsem
   leszűkíthetnénk valamiféle lelki megnyugtatásra. A Lélek ugyanis megérteti
   a hívőkkel, hogy  Jézus távozása  a küldetésének  a része.  A Lélek  segít
   minket  Jézus   küldetésének  és   tanításának  teljes   megértésében   és
   elfogadásában. A  Lélek  arra  lelkesít,  hogy  Krisztus  művét  folytatva
   hirdessük az Evangéliumot  a világban. A  Lélek megerősít bennünket,  hogy
   Jézus mennyben lakását ne tartsuk távollétnek, hanem a Lélek  jelenlétében
   megérezzük Krisztus jelenlétét is. A Szentlélek működésének  eredményeként
   a jézusi tanítás tovább él az Egyházban.
   Valóban örülhet az a hívő, akivel mindezt megérteti a Szentlélek, s aki  a
   Lélek indításait követve részt vállal a világ megszentelésében.

   Berecz Skolasztika testvér imája
   "Sequere me!" - így szóltál Uram,
   s követlek én bízón boldogan.
   Elhagyva mindent, mi szívemnek drága,
   s követlek, - irgalmad áldom áldva.

   Követlek, ha szent akaratod
   fehérvirágos mezőn vezet.
   Követlek, ha kínok tövise
   véresre sebzi hű szívemet.

   Követlek göröngyös utakon,
   s Feléd tárom segélyért karom.
   Ha lelkem ereje megtörik,
   s úgy hiszem tovább már nem bírom!

   Követlek akkor is ha Kezed,
   vállaimra keresztet helyez.
   Követlek, ha meg nem értés dühe
   Teéretted keresztre szegez.

   Ne kímélj Uram, mert kit hívtál,
   Keresztúton is követ Téged.
   S lelkének édes gyönyörűsége,
   hogy utánad mehet, - s követhet Téged!
   (Köszönet Pestiné Kiss Máriának, aki az imát küldte.)

   Reménység mindenkinek
   Az Emmanuel Közösség  "Reménység mindenkinek"  címmel szervezi  meg a  VI.
   Ifjúsági és Családos Találkozót 2006. július 12-16-ig Kaposváron. Szállást
   és étkezést is biztosítanak.
   Információ és jelentkezés: [1]Ifjúsági és Családos Találkozó
   E-mail: [2]talalkozo at emmanuel.hu