[Evangelium] 2006-05-18

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 18., Cs, 05:10:03 CEST

   2006. május 18. - Csütörtök

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen."

   A szőlőtőről és  a szőlővesszőkről szóló  jézusi példabeszéd folytatása  a
   mai evangéliumi rész,  amelyből megtudjuk,  hogy a szeretet  az az  éltető
   erő, amely összekapcsolja Jézust és a benne hívőket. A szeretet folyamatos
   és kölcsönös  áramlása  jelenti  az  Isten és  az  ember  közti  kapcsolat
   alapját.
   Krisztushoz fűző szeretetünknek egyrészt  folyamatosnak kell lennie,  mert
   ha megszűnik, a kapcsolatunk is megsérül. E szeretetet ugyanakkor jellemzi
   a kölcsönösség is. Jézus szeret minket, és mi viszonozzuk az ő szeretetét.
   Amikor a  szeretetnek  ilyen  formájú  megélésére  törekszünk,  akkor  nem
   kevesebbre vállalkozunk,  mint hogy  olyan  szeretet kössön  össze  minket
   Jézussal, amilyen szeretet összekapcsolja az Atyát és a Fiút. Jézus szavai
   igazak:  Amint  engem  szeret  az  Atya,  úgy  szeretlek  én  is  titeket.
   Viszonozzuk Jézus szeretetét  olyan gyermeki  engedelmességgel, ahogyan  ő
   szereti az Atyát! Lehet-e bármi  is fontosabb életünkben, mint  megmaradni
   ebben a szeretetben?

   Fölséges és dicsőséges Isten, ragyogd  be szívem sötétséget, és adj  nekem
   igaz hitet, biztos reményt, és tökéletes szeretetet, érzéket és  értelmet,
   Uram, hogy megtegyem a Te szent és igaz parancsodat! Ámen.
   (Assisi Szent Ferenc)
   (Köszönet Hegedűs-Gábor Adriennek, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Aki most nyújtja be adóbevallását,  kérem, ne feledkezzen meg arról,  hogy
   adója 1%-át felajánlhatja  valamelyik egyháznak,  egy másik  1 %-ot  pedig
   valamelyik alapítványnak.
   A Magyar Katolikus Egyház technikai száma: 0011
   Aki még nem talált alapítványt a másik 1 % számára, itt találhat  néhányat
   letölthető  nyilatkozatokkal   együtt,  amelyeket   szíves   figyelmetekbe
   ajánlok: [1]Alapítványok
   A  felajánlás  egy  fillérbe  sem  kerül,  de  az  egyháznak,  illetve  az
   alapítványnak nagy segítség lehet.
   István atya