[Evangelium] 2006-05-17

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 17., Sze, 05:10:02 CEST

   2006. május 17. - Szerda

   Abban az  időben  Jézus ezt  mondta  tanítványainak: Én  vagyok  az  igazi
   szőlőtő, és  Atyám  a  szőlőműves.  Minden  szőlővesszőt,  amely  nem  hoz
   gyümölcsöt  bennem,  lemetsz  rólam,  azt  pedig,  amely  gyümölcsöt  hoz,
   megtisztítja, hogy még többet teremjen.  Ti már tiszták vagytok a  tanítás
   által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok  bennem, akkor én is  bennetek
   maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem  marad
   a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti  a
   szőlővesszők. Aki bennem  marad, és  én őbenne,  az bő  termést hoz,  mert
   nélkülem semmit sem tehettek.  Aki nem marad bennem,  azt kivetik, mint  a
   szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem
   maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek,
   és megkapjátok. Azáltal dicsőül  meg Atyám, hogy bő  termést hoztok, és  a
   tanítványaim lesztek.

   Az idei évben  (a liturgikus  rend szerinti  B év)  az olvasmányok  rendje
   alapján a  mai napon  ugyanazt az  evangéliumot olvassuk,  mint az  elmúlt
   vasárnap. És  mivel  akkor elég  részletesen  elemeztük a  szőlőről  szóló
   példabeszédet, de mégis próbáljunk meg valami újat hozzátenni.
   Jézus azt mondja,  hogy az Atya  megtisztítja a termékeny  szőlővesszőket,
   hogy még többet  teremjenek. A  Krisztushoz kapcsolódásnak  arra a  fontos
   mozzanatára utalhat  ez  a  kifejezés,  hogy  az  irgalmas  Atya  időnként
   megtisztítja lelkünket, eltörli bűneinket,  hogy azok ne akadályozzanak  a
   továbbiakban  minket  a  lelki  gyümölcsök  meghozatalában.  Sokszor   ezt
   fájdalmasnak  és  kellemetlennek  tartjuk.   Nehezünkre  esik  bemenni   a
   gyóntatószékbe,  s  engedni,  hogy  az  Atya  lemetssze  rólunk  a   bűnök
   vadhajtásait. A  bűnbocsánat által  új  teremtménnyé, új  emberré  válunk,
   olyanokká, akik mindent megteszünk  a Krisztussal való egyre  tökéletesebb
   lelki egység érdekében.

   Szeretett Jézusom imádásra méltó Arca!
   Imádlak és szeretlek Téged lelkem minden erejével.
   Alázattal kérlek, hogy Isten képét állítsd helyre bennem.
   Tiszta szívet teremts bennem, Istenem!
   Ne vess el engem színed elől! Minden Általad történjék bennem,
   Érted ó Jézusom, a Te dicsőségedre, Irántad való szeretetből. Ámen
   (Köszönet Marton Erikának, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Egyik  testvérünk,   Kurmay  Sándor   kéri,   hogy  imádkozunk   érte   és
   menyasszonyáért, ugyanis a közeljövőben kötnek házasságot.
   Imádkozzunk értük, hogy Isten áldása kísérje őket házaséletük folyamán,  s
   Ő adja meg nekik az igazi boldogságot!
   (Köszönettel: István atya)