[Evangelium] 2006-05-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 15., H, 05:10:02 CEST

   2006. május 15. - Hétfő

   Jézus az  utolsó  vacsorán  így beszélt  tanítványaihoz:  "Aki  ismeri  és
   teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt Atyám
   is szereti.  Én is  szeretni fogom  őt, és  kinyilatkoztatom magam  neki."
   Júdás - nem a karióti - itt közbeszólt: "Uram, hogyan van az, hogy  nekünk
   akarod kinyilatkoztatni magadat, és nem a világnak?" Jézus így  folytatta:
   "Aki szeret  engem, megtartja  tanításomat. Atyám  is szeretni  fogja  őt,
   hozzá megyünk, és lakóhelyet  veszünk nála. Aki nem  szeret engem, az  nem
   tartja meg  tanításomat. Az  a  tanítás pedig,  amelyet hallotok,  nem  az
   enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött. Ezeket akartam nektek elmondani,
   amíg veletek vagyok. S  a Vigasztaló, a Szentlélek,  akit majd a  nevemben
   küld az Atya,  megtanít titeket mindenre,  és eszetekbe juttatja  mindazt,
   amit mondtam nektek."

   A mai evangéliumi  szakasz elején  Jézus arról  beszél, hogy  az az  ember
   szereti őt, aki megismeri  és megtartja parancsait,  a beszéd végén  pedig
   megígéri a Szentlelket, aki  majd eszébe juttatja mindazt  tanítványainak,
   amit tanított.  A Szentlélek  pünkösd napján  áradt ki  az apostolokra,  s
   azóta is jelen van az Egyházban.  A Lélek nem csupán az olykor  feledékeny
   emlékezetünket frissíti  fel, hanem  ő az,  aki segít  minket abban,  hogy
   megértsük Jézus tanítását, és felismerjük  annak módját, hogy miként  kell
   teljesíteni Jézus  szavait. A  parancsok gyakorlati  követése jelzi  Jézus
   iránti szeretetünket.
   A beszéddel egyúttal Jézus felkészíti  tanítványait arra az időre,  amikor
   már nem  lesz velük,  mert visszatér  az Atyához  a mennybe.  Jézus  előre
   látja, hogy távozása szomorúsággal fogja eltölteni övéit, ezért  igyekszik
   megértetni velük, hogy távozásával nem hagyja őket magukra, hanem  elküldi
   a Szentlelket, aki által mindig velük  marad. Most, a húsvéti idő  második
   felében  már  mi  is  a  pünkösdre,  a  Szentlélek  eljövetelének  napjára
   készülünk.

   Kleeman: Mindig csak adni
   Az öreg kút csendesen adja vizét...
   Így telik minden napja,
   Áldott élet ez, fontolgatom:
   Csak adni, adni minden napon!
   Ily kúttá kellene lennem!
   Csak adni teljes életemben!
   Csak adni? Terhet is jelenthet...
   Jó kút, nem érzed ezt a terhet?
   Belenézek, tükre rám ragyog:
   hiszen a forrás, nem én vagyok!
   Árad belém, csak tovább adom,
   frissen, vidáman, szabadon.
   Hadd éljek ilyen kút életet!
   Osszak áldást, szeretetet!
   Nem az enyém, Krisztustól kapom,
   egyszerűen továbbadom.
   (Köszönet Duka Erzsébetnek, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Aki most nyújtja be adóbevallását,  kérem, ne feledkezzen meg arról,  hogy
   adója 1%-át felajánlhatja  valamelyik egyháznak,  egy másik  1 %-ot  pedig
   valamelyik alapítványnak.
   A Magyar Katolikus Egyház technikai száma: 0011
   Aki még nem talált alapítványt a másik 1 % számára, itt találhat  néhányat
   letölthető  nyilatkozatokkal   együtt,  amelyeket   szíves   figyelmetekbe
   ajánlok: [1]Alapítványok
   A  felajánlás  egy  fillérbe  sem  kerül,  de  az  egyháznak,  illetve  az
   alapítványnak nagy segítség lehet.
   István atya