[Evangelium] 2006-05-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 13., Szo, 05:10:02 CEST

   2006. május 13. - Szombat

   Az utolsó vacsorán Jézus így  szólt tanítványaihoz: "Ha ismernétek  engem,
   Atyámat is  ismernétek. De  mostantól fogva  ismeritek őt,  és  látjátok."
   Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez elég  nekünk."
   Jézus így  válaszolt: "Már  olyan régóta  veletek vagyok,  és nem  ismersz
   engem, Fülöp? Aki engem lát, az  látja az Atyát is. Hogyan mondhatod  hát:
   Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én az Atyában  vagyok,
   és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok intézek, nem  magamtól
   mondom, és a tetteket  is Atyám cselekszi, aki  bennem van. Higgyétek  el,
   hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem! Ha másért nem, legalább  a
   tetteimért higgyétek!  Bizony, bizony,  mondom  nektek: Aki  hisz  bennem,
   ugyanazokat a tetteket fogja végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt  még
   nagyobbakat is tehet  azoknál, mert  én az Atyához  megyek. Bármit  kértek
   majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek, hogy az Atya megdicsőüljön  a
   Fiúban. Ha pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."

   Mutasd meg nekünk az Atyát - kéri  Fülöp apostol a mai evangéliumban, s  a
   kéréshez mi is csatlakozunk, hiszen  látni szeretnénk a mennyei Atyát.  És
   mi is ugyanazt a választ kapjuk, mint egykor az apostol.
   Aki Jézust látja, látja  az Atyát is. Aki  rá tud csodálkozni a  teremtett
   világ szépségére  és rendjére,  az megláthatja  e mögött  a Teremtőt.  Aki
   észreveszi a történelemben és személyes életében a Gondviselés tetteit, az
   megsejtheti az Atya  jelenlétét. Aki megtapasztalja  a megbocsátást és  az
   irgalmat, az nagyon közel van már az irgalmas Atyához. Akinek rendszeresen
   megszólal a lelkiismerete,  könnyen rájöhet, hogy  Isten szólal meg  lelke
   mélyéről. Aki  a  testvéri  közösségben  megtapasztalja  a  szeretetteljes
   együttlét örömét, örülhet, mert Isten  jelen van abban a közösségben.  Aki
   néha elvonul a világ  zajától, meghallhatja a  csendben Isten szavát.  Aki
   betér  egy  templomba,  és  hisz  az  Eucharisztiában,  megérezheti  Isten
   valóságos jelenlétét.
   Isten egészen közel van hozzánk. Vegyük észre jelenlétét!

   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk...

   Kinek első Szent királyunk fölajánlott minket,
   Boldogságos Szűz Mária, tekintsd ügyeinket.
   Fájó szívvel, könnyes szemmel, ím hozzád sietünk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   Reá zúdult országunkra a nagy hitetlenség,
   Bánatunkat ezért sírjuk, hiszen nincsen vége még.
   Pusztulunk, ha nem segítesz, és semmivé leszünk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   A Te kerted ez az ország, mely betegen hervad,
   Boldogsága virágait, fonnyasztja mindennap.
   Drága földje csak úgy ázik, ha mi könnyet ejtünk.
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   Szent kezeddel védd a nemzet koronáját,
   Tedd ővele boldoggá, a magyarok hazáját.
   Új nap süssön ránk az égből, kik annyit szenvedtünk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   Mily boldog volt ez az ország, míg Tenéked szolgált,
   Míg szerelmed ékesíté, mint virág az oltárt.
   Most pusztulunk és fogyunk, mert Téged feledünk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   Őseink jó erkölcsei veszendőbe vannak,
   Szelet vetünk és kezeink zivatart aratnak.
   Lábunk alatt fekete sír, mennydörgés fölöttünk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   Ne neheztelj azokra, kik újra Hozzád térnek,
   Bocsáss meg, mint anya szokott szíve gyermekének.
   Légy Anyánk, s mi Néked újra gyermekeid leszünk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.

   Ne nézd sokaknak bűneit, mert mi többen vagyunk,
   Kik tudjuk szent érdemeid, hogy Te vagy oltalmunk.
   Istenember Szent Dajkája, Szeplőtelen Szülőnk,
   Magyarok Nagyasszonya, könyörögj érettünk.
   (Köszönet Fekete Imrének, aki az imát küldte.)

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.

   Kedves Listatagok!
   Aki most nyújtja be adóbevallását,  kérem, ne feledkezzen meg arról,  hogy
   adója 1%-át felajánlhatja  valamelyik egyháznak,  egy másik  1 %-ot  pedig
   valamelyik alapítványnak.
   A Magyar Katolikus Egyház technikai száma: 0011
   Aki még nem talált alapítványt a másik 1 % számára, itt találhat  néhányat
   letölthető  nyilatkozatokkal   együtt,  amelyeket   szíves   figyelmetekbe
   ajánlok: [2]Alapítványok
   A  felajánlás  egy  fillérbe  sem  kerül,  de  az  egyháznak,  illetve  az
   alapítványnak nagy segítség lehet.
   István atya