[Evangelium] 2006-05-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 12., P, 05:10:02 CEST

   2006. május 12. - Péntek

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Ne  nyugtalankodjék  a
   szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában sok
   hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: "Elmegyek, és helyet készítek
   nektek?" Ha majd elmegyek,  és helyet készítek  nektek, ismét eljövök,  és
   magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én vagyok.  Hiszen
   ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így szólt: "Uram,  mi
   nem tudjuk,  hová  mégy;  hogyan  ismerhetnénk hát  az  utat?"  Jézus  ezt
   felelte: "Én vagyok az út, az igazság  és az élet. Senki sem juthat el  az
   Atyához, csak általam."

   Én vagyok az  út, az igazság  és az  élet - olvassuk  a mai  evangéliumban
   Jézus szavait. Az Egyház évszázadok óta hittel vallja, hogy egyedül  Jézus
   az út, aki elvezet  minden embert az Atyához,  ő az igazság, aki  szabaddá
   tesz minket és ő az élet, aki örömre gyújtja szívünket.
   E kijelentések  igazságának  megtapasztalása  akkor  kezdődik  el  igazán,
   amikor valaki  nem  csupán  szóval  vallja  meg  ezt  imádságaiban,  hanem
   határozottan rálép az  útra, s  elindul Jézussal  az Atya  felé. És  akkor
   kezdődik el, amikor a krisztusi igazság megismerése felszabadít bennünket,
   és a Krisztusban való élet igazi örömmel tölt el minket.
   Jézus szavai arra bátorítanak minket, hogy induljunk el az igazság  útján,
   az örök élet útján! Ez az  út sokszor keresztút, ahogyan Krisztus útja  is
   az volt. De az üdvösségre vezet! Induljunk el Krisztus útján!

   Ne felejtsd el:Isten gondot visel minden gondodra. És még akkor is, ha nem
   látod  értelmét,  felragyog  egy  fénysugár,  és  bevilágítja  éjszakádat.
   Szeretete égő tűz.
   Roger testvér
   (Köszönet Duka Erzsébetnek, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Aki most nyújtja be adóbevallását,  kérem, ne feledkezzen meg arról,  hogy
   adója 1%-át felajánlhatja  valamelyik egyháznak,  egy másik  1 %-ot  pedig
   valamelyik alapítványnak.
   A Magyar Katolikus Egyház technikai száma: 0011
   Aki még nem talált alapítványt a másik 1 % számára, itt találhat  néhányat
   letölthető  nyilatkozatokkal   együtt,  amelyeket   szíves   figyelmetekbe
   ajánlok: [1]Alapítványok
   A  felajánlás  egy  fillérbe  sem  kerül,  de  az  egyháznak,  illetve  az
   alapítványnak nagy segítség lehet.
   István atya