[Evangelium] 2006-05-11

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 11., Cs, 05:10:02 CEST

   2006. május 11. - Csütörtök

   Miután a  húsvéti vacsorán  Jézus megmosta  tanítványai lábát,  így  szólt
   hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom nektek: Nem nagyobb a szolga uránál, sem
   a küldött  küldőjénél. Boldogok  vagytok,  ha ezt  megértitek, és  így  is
   cselekedtek.  Nem  mindnyájatokról  mondom  ezt.  Ismerem  azokat,  akiket
   választottam. De  be kell  teljesednie  az írásnak:  "Akivel  megosztottam
   kenyeremet, sarkát emelte ellenem." Előre megmondom, mielőtt megtörténnék,
   hogy amikor megtörténik, higgyétek, hogy én vagyok. Bizony, bizony, mondom
   nektek: aki befogadja azt, akit én küldök, engem fogad be; aki pedig engem
   fogad be, azt fogadja be, aki küldött engem."

   Amikor Jézus az utolsó  vacsorán megmosta apostolai lábát,  cselekedetével
   egyértelművé tette  számukra, hogy  a szeretetnek,  a szolgálatnak  és  az
   alázatosságnak tettekben  kell  megnyilvánulnia.  A  lábmosás  nem  csupán
   jelképes volt, hanem olyan tett, amelyet Krisztus tanítványinak utánozniuk
   kell.
   Ma sokan megalázónak tartják  a szolgálatot, s  főként attól irtóznak,  ha
   beteg embertársukat, magatehetetlen  hozzátartozójukat kell gondozniuk.  A
   szeretettel végzett szolgálat sosem  megalázó, de alázat szükséges  hozzá,
   amely  megadja  értékét.  De  van   egy  másik  szempont  is,  ami   miatt
   keresztényként engednünk kell, hogy a szolgálat vezessen bennünket. Minden
   szolgálat  ugyanis,  különösen  a   legkisebbeknek,  az  elesetteknek,   a
   nélkülözőknek és a  nincsteleneknek nyújtott  segítség, olyan  cselekedet,
   amelyet személyesen Krisztusnak teszünk. Ő  mondta: Amit egynek tesztek  a
   legkisebbek  közül,  nekem  teszitek.  De  ha  megtagadjuk  a  segítséget,
   Krisztustól tagadjuk meg.
   Minden emberben Krisztusnak szolgálunk.

   Gyökössy Endre: Kik az igazán boldogok?
   Boldogok, akik megbecsülik a mosolyt  és elfelejtik a fintort, mert  útjuk
   napfényes lesz!
   Boldogok, akik  jó  indulattal értelmezik  mások  botlásait akkor  is,  ha
   naivnak tartják őket, mert ez a szeretet ára!
   Boldogok, akik gondolkodnak, mielőtt cselekednének és imádkoznak,  mielőtt
   gondolkodnának, mert kevesebb csalódás éri őket!
   Boldogok, akik  el tudnak  hallgatni, ha  szavukba vágnak,  ha  megbántják
   őket, és szelíden szólnak, mert Jézus nyomában járnak.
   Boldogok, akik mindebből meg is  tudnak valósítani valamit, mert  emberibb
   lesz életük!
   (Köszönet Szegheő Laurának, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   Az e-vangélium egyik rendszeres olvasósa kéri, hogy imádkozzunk érte, mert
   rendkívül nehéz helyzetbe került ő és családja. Bízik benne, hogy  egy-egy
   érte elmondott fohász segíteni fog abban, hogy családjában helyreálljon  a
   béke. Kérem, hogy imádkozzatok érte!
   Köszönettel: István atya