[Evangelium] 2006-05-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 9., K, 05:10:02 CEST

   2006. május 9. - Kedd

   Abban az időben a templomszentelés ünnepét ülték Jeruzsálemben. Tél  volt.
   Jézus  éppen  a  templomban  járt,  Salamon  oszlopcsarnokában.  A  zsidók
   körülvették őt,  és megkérdezték:  "Meddig tartasz  még  bizonytalanságban
   minket? Ha te vagy a Messiás, mondd meg nekünk nyíltan!" Jézus így felelt:
   "Mondtam már nektek,  de nem hiszitek  el. Cselekedeteim, amelyeket  Atyám
   nevében művelek,  tanúságot tesznek  rólam. De  ti nem  hisztek, mert  nem
   vagytok juhaim  közül valók.  Az én  juhaim hallgatnak  szavamra.  Ismerem
   őket, és ők  követnek engem.  Én örök életet  adok nekik.  Nem vesznek  el
   soha, és senki sem ragadja el  őket kezemből. Atyám, aki nekem adta  őket,
   hatalmasabb mindenkinél: senki sem ragadhatja el őket Atyám kezéből. Én és
   az Atya egy vagyunk."

   A jó pásztor  határozott elszántsága  és a  rábízottakért érzett  szeretet
   érződik Jézus  szavaiból, amikor  arról beszél,  hogy egyetlen  ember  sem
   veszik el azok közül, akiket az Atya neki adott, s akik hisznek benne. Ezt
   az  isteni   szándékot  nem   hiusíthatják  meg   azok  a   zsidók,   akik
   szembeszállnak Jézussal, akik nem hisznek benne, s akik elutasítják,  hogy
   Jézust  az  Atya   küldte.  Jézus   véghezviszi  küldetését,   összegyűjti
   mindazokat, akik hisznek benne, s követik őt.
   Jézus tanítványa megőrzi  az egységet az  általa alapított Egyházzal.  Nem
   egy új, egy korábban nem létező  egyházat keresünk és nem egy új  egyházat
   építünk, hanem egy megújuló Egyháznak a tagjai vagyunk, s arra törekszünk,
   hogy e megújulásban  mi is  tevékenyen részt vegyünk.  Meg kell  tanulnunk
   Jézustól, hogy  az  evangélium hirdetése  által  mi is  visszavezessük  az
   eltévedteket az Egyház közösségébe.

   Jó édesanya imája
   Rendezd el, Istenem minden dolgomat
   Őrizd minden bajtól kis családomat!
   Tőled kaptam Őket, te légy vigaszuk,
   el ne vesszen egy sem, légy jó Pásztoruk!

   Rendezd el, Istenem, sajgó szívemet,
   el ne veszíthessen soha Tégedet!
   Hitem örök mécse ki ne aludjék,
   mint húsvéti gyertya, világosodjék!

   Családom tagjai életükön át
   lángomról gyújthassák hitük gyertyáját.
   Életük útjait ez ragyogja be,
   Te élj szívükben, élők Istene!

   Rendezd el, Istenem, hajszolt életem,
   szeretet Istene, lelket adj nekem!
   Lelket, mely mindenben rád hagyatkozik,
   Téged el nem felejt, benned megnyugszik!

   Mint a szentmisében, most felajánlom,
   kenyerem s borom, egész családom!
   Családom Főpapja te vagy, Jézusom,
   egyesítsd Magaddal kicsim és nagyom.

   Rendezd el, Istenem, üdvősségemet,
   irgalmad pótolja gyengeségemet!
   Másban én nyugtomat úgysem találom:
   életem-halálom Neded ajánlom!

   Mindnyájunk jó Anyja, szép Szűz Mária,
   hozzád is fordulok, mennynek ajtaja!
   Te vidd az Úr elé minden gondomat,
   oszd meg családommal boldogságodat!
   (Köszönet Müller Annának, aki az imát küldte.)

   Kedves Listatagok!
   A múlt hét csütörtökén feliratkozott  listánkra az 5000. tag is.  Köszönöm
   mindenkinek, hogy hirdetitek az evangéliumot ismerőseiteknek!
   Nem sokkal pápává választása után II. János Pál azt mondta, hogy eljött az
   ideje, hogy az Egyház minden erejét az evangelizációra fordítsa.
   E munkához Ti is hozzájárulhattok.
   Szeretettel: István atya