[Evangelium] 2006-05-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Május. 3., Sze, 05:10:02 CEST

   2006. május 3. - Szerda, Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

   Búcsúbeszédében Jézus  így  szólt tanítványaihoz:  "Én  vagyok az  út,  az
   igazság és  az élet.  Senki sem  juthat el  az Atyához,  csak általam.  Ha
   ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek  őt,
   és látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és  ez
   elég nekünk." Jézus így  válaszolt: "Már olyan  régóta veletek vagyok,  és
   nem ismersz engem,  Fülöp? Aki  engem lát, az  látja az  Atyát is.  Hogyan
   mondhatod hát: Mutasd meg  nekünk az Atyát? Nem  hiszed talán, hogy én  az
   Atyában vagyok,  és  az  Atya énbennem?  A  szavakat,  amelyeket  hozzátok
   intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki bennem
   van. Higgyétek el,  hogy én  az Atyában vagyok,  és az  Atya énbennem!  Ha
   másért nem,  legalább  a  tetteimért  higgyétek!  Bizony,  bizony,  mondom
   nektek:  Aki  hisz  bennem,  ugyanazokat  a  tetteket  fogja   végbevinni,
   amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet azoknál, mert én  az
   Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az Atyától, megteszem  nektek,
   hogy az  Atya megdicsőüljön  a Fiúban,  Ha pedig  tőlem kértek  valamit  a
   nevemben, azt is teljesítem."

   Jézus mennybemenetele és a Szentlélek  eljövetele után az egyház élete  az
   apostolok tanúságtételével  kezdődik  el. Nagy  meggyőződéssel  kezdik  el
   hirdetni, hogy Jézus feltámadt a  halálból, Őbenne Isten mindenki  számára
   felkínálja az üdvösséget, és Ő az út, az igazság és az élet. Aki  Krisztus
   útjára lép,  az rálép  a megtérés  útjára, arra  az útra,  amely az  atyai
   házba, az örök életre vezet.
   Én vagyok az út, az  igazság és az élet-  tanítja Jézus a mai  evangéliumi
   rész szerint. Az Egyháznak napjainkban  is az a feladata, hogy  rámutasson
   Krisztusra, mint  az  egyedüli  útra,  aki  által  az  Atyához  juthatunk.
   Ugyanakkor felelős az igazságért, amelyet Isten Krisztusban ragyogtat  fel
   minden ember  számára.  És  hirdetni  kell, hogy  az  életet  és  az  élet
   boldogságát minden  ember  Krisztusban  találhatja  meg.  (Horváth  István
   Sándor)

   Imádság:

   Örvendeztél, ó, Szent Fülöp,
   hogy Jézus téged meghívott,
   s mint Pétert, legfőbb társadat,
   őhozzá buzgó szív csatolt.

   Mert Jézus bensőségesen
   osztotta Lelke zálogát,
   közölte Atyja titkait,
   s önnönmagáét bízta rád.

   És szívedben is, Szent Jakab,
   Krisztus szerelme lángra kap,
   rokon, mintegy testvére vagy,
   és Egyházának oszlopa.

   Első lettél Sion hegyén,
   ki nyáját híven őrized,
   s az üdvösségnek útjait
   számunkra is meghirdeted.

   Ó, boldogok, ti Jézusért
   ontjátok tiszta véretek;
   ha minket ily nagy példa vonz,
   bizton nyerünk el mennyeket.

   Ha megtaláljuk otthonunk,
   nyugszunk Atyánknak szent ölén,
   és együtt zengjük boldogan
   a Hármas-Egy dicséretét. Ámen.

   Kedves Listatagok!
   Ezen a héten ismét kerek számhoz érkezünk, hiszen előreláthatólag immár az
   5000. személy iratkozik fel a listára.
   Hagyományainknak megfelelően most is felajánlom a Világ legszebb imái című
   köny  egy-egy  példányát   az  5000.  feliratkozónak,   illetve  annak   a
   listatagnak, aki őneki az e-vangélium e-mailben listát ajánlja.
   Egyúttal köszönöm mindenkinek, hogy nem csak olvassátok, hanem  hirdetitek
   is az Evangéliumot!
   Szeretettel: István atya