[Evangelium] 2006-04-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Ápr. 29., Szo, 05:10:03 CEST

   2006. április 29. - Szombat, Sienai Szent Katalin szűz és egyháztanító,
   Európa társvédőszentje

   Abban az  időben  Jézus megszólalt,  és  ezt mondta:  Magasztallak  téged,
   Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak  elől,
   és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen,  Atyám, így tetszett ez  neked!
   Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
   Atya, s az Atyát  sem ismeri más, csak  a Fiú, és akinek  a Fiú ki  akarja
   nyilatkoztatni. Jöjjetek  hozzám  mindnyájan, akik  fáradtak  vagytok,  és
   terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
   és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű, és nyugalmat
   talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.

   Tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű - mondja Jézus a
   mai evangéliumban. Kérése  minden tanítványának szól,  tehát nekünk is.  A
   keresztény élet  nem a  parancsok és  a hittételek  megtanulását  jelenti,
   hanem sokkal inkább azt, hogy Jézus életmódját és magatartását  sajátítjuk
   el. E tanulás elsődleges célja,  hogy megismerjük és megszeressük  Istent,
   az Atyát, akit egyedül Krisztus által és Krisztusban ismerhetünk meg.
   Újra és újra elcsodálkozom azon, amikor valaki azt mondja, hogy  "vallásos
   vagyok a magam  módján". Nem tudom,  ki és mikor  használta először ezt  a
   szófordulatot, de azóta sok hitetlen ember magáévá tette ezt a  butaságot.
   Olyanok  szokták  ezt   mondani,  akiknek  valójában   fogalmuk  sincs   a
   vallásosság lényegéről. A vallásos magatartás nem a "magam módján" önzése,
   hanem Jézus követése. Tőle akarok  tanulni és nem kitalálok magam  számára
   valamit, amit jónak  gondolok. Aki kész  az Úrtól tanulni,  az nem a  maga
   módján lesz vallásos, hanem azon a módon, ahogyan azt Jézus szeretné.

   Bús magyarok imádkoznak
   Bús magyarok imádkoznak égi Anyánk, hozzád.
   Fordítsd felénk, magyarokra jóságos szent orcád!
   Sírva sírunk, fohászkodunk, hozzád száll a lelkünk,
   Ennyi tenger sok fájdalmat meg nem érdemeltünk.

   Pusztul, veszik mindenfelé a házunk, a földünk.
   Összefolyik a vérünkkel, minden nap a könnyünk.
   Fáj a szívünk, a lelkünkben össze vagyunk törve,
   Küldd le nékünk a békesség angyalát a földre.

   Bús magyarok imádkoznak, hallod Atyánk, hallod,
   Se testünkkel, se lelkünkkel nem kívántunk harcot.
   Megbocsátunk mindazoknak, akik reánk törtek,
   Csak még egyszer add vissza a drága magyar földet.
   (Köszönet Németh Péternének, aki az imát küldte.)

   Idén szombatonként, így a mai nap  imájával is a Magyar Katolikus  Püspöki
   Konferencia által  a  2006-os  esztendőre  meghirdetett  Nemzeti  imaévhez
   kapcsolódunk magyar nemzetünk lelki megújulásáért imádkozva.
   [1]Nemzeti imaév 2006.