[Evangelium] 2006-02-21

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Feb. 21., K, 05:10:02 CET

   2006. február 21. - Kedd

   Abban az időben: Jézus és tanítványai átmentek Galileán. Jézus azonban nem
   akarta, hogy valaki megtudja ezt, mert a tanítványait készült oktatni. Ezt
   mondta nekik: "Az Emberfiát  az emberek kezére  adják, megölik, de  miután
   megölték, harmadnapra feltámad."  Ők nem  értették ezeket  a szavakat,  de
   féltek megkérdezni Jézust.
   Ezután Kafarnaumba  értek. Amikor  már  otthon voltak,  Jézus  megkérdezte
   tőlük: "Miről vitatkoztatok az úton?" Tanítványai azonban hallgattak, mert
   az úton egymás közt arról tanakodtak, hogy ki a nagyobb közülük.
   Akkor Jézus leült, odahívta a tizenkettőt,  és így szólt: "Ha valaki  első
   akar lenni, legyen mindenki között az utolsó, és mindenkinek a  szolgája."
   Aztán odahívott egy kisgyermeket, közéjük állította; majd magához  ölelte,
   és ezt mondta  nekik: "Aki  befogad egy  ilyen gyermeket  az én  nevemben,
   engem fogad be. Aki  pedig engem befogad, nem  engem fogad be, hanem  azt,
   aki küldött engem."

   A mai evangéliumban  arról hallottunk,  hogy az első  jövendölés után  (Mk
   8,31-33) Jézus  immár  másodszor  jövendöli meg  szenvedését,  halálát  és
   feltámadását. Tanítványai azonban  még mindig  nem értik  szavait és  azok
   lényegét. Sőt, mondhatjuk, hogy teljesen érzéketlenek a problémára, hiszen
   maguk között inkább arról tanakodnak, hogy ki a nagyobb.
   Ezután Jézus  a  tanítványi  élet  fontos elemére  mutat  rá,  amikor  egy
   gyermeket állítva eléjük példaként, értésükre adja, hogy nem az uralkodás,
   a hatalom vagy a felemelkedés a  fontos, hanem a szolgálat. Nem  véletlen,
   hogy Jézus  a szolgálatot  hangsúlyozza,  hiszen szenvedését  és  halálát,
   tehát azt, amiről éppen megelőzőleg beszélt nekik, ő is szolgálatnak fogja
   fel. Olyan  szolgálat ez  Jézus  részéről, amelyet  az  Atya vár  tőle  az
   emberek  üdvössége   érdekében.  Isten   szenvedő  szolgája   lesz,   hogy
   megváltásunkat szolgálja engedelmes halálával és feltámadásával.
   A kérdés számunkra  az, hogy  megértem-e Jézus  szolgálatának lényegét  és
   akarok-e szolgáló tanítványa lenni? (his)

   Imádság:

   7. zsoltár/1.
   Uram, én Istenem, tebenned remélek, ments meg minden üldözőmtől,
   szabadíts meg engem; mint oroszlánok, el ne ragadják életem,
   össze ne tépjenek, mert nincs szabadítom.
   Uram, én Istenem, hogyha rosszat tettem,
   és ha gonoszság tapad a kezemhez, hogyha rosszal viszonoztam a rosszat,
   vagy ha ellenségemet kifosztva engedtem szabadon,
   akkor haragosom üldözzön és ragadjon meg,
   életemet tiporja földre, jó híremet tapossa porba!
   Kelj föl, Uram, haragoddal, szállj szembe ellenségeim dühével.
   Állj mellém, Istenem, és tarts ítéletet!
   Gyűljenek köréd a népek, ülj magas trónra fölöttük:
   az Úr ítéli meg a nemzeteket.