[Evangelium] 2006-01-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2006. Jan. 3., K, 05:10:02 CET

   2006. január 3. - Kedd

   Abban az  időben,  amikor Keresztelő  János  látta, hogy  Jézus  közeledik
   feléje, így szólt: "Íme, az Isten  Báránya, aki elveszi a világ bűneit!  Ő
   az, akiről azt  mondtam: Utánam  jön egy  férfi, aki  megelőz engem,  mert
   előbb volt,  mint  én. Én  sem  ismertem őt,  de  azért jöttem,  és  azért
   keresztelek vízzel, hogy  megismertessem őt Izraelben."  János azután  így
   folytatta tanúságtételét: "Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
   rá a Lélek,  és rajta  marad. Én  sem ismertem  őt, de  aki küldött,  hogy
   vízzel kereszteljek, az mondta nekem:  Akire látod, hogy rászáll a  Lélek,
   és rajta marad,  ő az, aki  Lélekkel keresztel. Én  láttam, és  tanúskodom
   arról, hogy ő az Isten Fia!"

   Keresztelő János Jézusról szóló  tanúságtételének három fontos eleme  van.
   Először is,  hogy Jézus  az Isten  báránya, akinek  az a  küldetése,  hogy
   megváltsa az embereket a bűntől és kiengesztelje az emberiséget  Istennel.
   A második fontos elem az, hogy  Jézus a Szentlélekkel keresztel majd,  ami
   arra utal, hogy tanítványait egészen  át fogja alakítani az Istennel  való
   élet. A  Lélek majd  mindenkit megtisztít  és arra  lelkesít, hogy  életét
   egészen Istennek adja.  Harmadszor pedig  János kijelenti,  hogy Jézus  az
   Isten Fia.
   Amikor mi napjainkban Jézus Krisztusról beszélünk, akkor ugyanezeket  kell
   elmondanunk. Szólnunk  kell a  bűnös embereknek  Jézusról, aki  elhozza  a
   bocsánatot mindazok  számára, akik  megbánják  bűneiket. Szólnunk  kell  a
   Krisztusban való  lelki  újjászületés nagyszerű  lehetőségéről,  amely  új
   irányba állítja és Isten felé vezeti életünket. És szólnunk kell arról is,
   hogy Jézus állandó  jelenléte a  világban azt bizonyítja,  hogy velünk  az
   Isten. Az Atya azért küldi Fiát hozzánk, hogy megmutassa nekünk a  mennybe
   vezető utat. (his)

   Imádság:

   Kegyelmedből, ó, Atyánk,  legyen az  új esztendő  a teljes  megtérés és  a
   hozzád való örömteli visszaérkezés éve, legyen az emberek közti megbékélés
   és a nemzetek között újra megtalált  harmónia ideje. Olyan idő, melyben  a
   lándzsát sarlóvá olvasztják, a fegyverek zörgését pedig a béke dala váltja
   fel. Add meg,  ó, Atyánk, hogy  a jubileumi Szentévet  a Lélek  harangjára
   figyelmesen,  Krisztus   követésében  hűségesen,   az  Ige   hallgatásában
   szorgosan, a szentségek vételében buzgón élhessük meg.
   Dicséret és  dicsőség Néked,  Legszentebb  Háromság, egyedüli  és  legfőbb
   Isten!