[Evangelium] 2005-12-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Dec. 28., Sze, 05:10:02 CET

   2005. december 28. - Szerda, Aprószentek, vértanúk

   Miután a  bölcsek  eltávoztak,  íme, az  Úr  angyala  megjelent  Józsefnek
   álmában, és így szólt: "Kelj fel, vedd a gyermeket és anyját, és  menekülj
   Egyiptomba! Maradj ott, míg nem szólok neked! Heródes ugyanis arra készül,
   hogy megkeresi és megöli a  gyermeket." József fölkelt, fogta a  gyermeket
   és anyját,  és  még  azon  éjjel elment  Egyiptomba.  Ott  maradt  Heródes
   haláláig,  hogy  beteljesedjék,  amit  az  Úr  a  próféta  által  mondott:
   Egyiptomból hívtam  az én  fiamat. Amikor  Heródes látta,  hogy a  bölcsek
   kijátszották,  nagy  haragra  lobbant,  és  Betlehemben  meg  annak  egész
   környékén megöletett minden fiúgyermeket  kétévestől lefelé, a  bölcsektől
   megtudott időnek megfelelően. Akkor  beteljesedett, amit Jeremiás  próféta
   jövendölt: "Kiáltás  hangzik  Rámában,  nagy  sírás  és  jajgatás:  Ráchel
   siratja fiait, és nem akar vigasztalódni, mert nincsenek többé."

   Mózes korában  és  azt  megelőzően az  ószövetségi  nép  sokat  szenvedett
   Egyiptomban, a szolgaság földjén, ahol 400 éven keresztül rabszolgamunkára
   kényszerítették.  Az   Egyiptomból   való  kivonulást   Isten   legnagyobb
   megszabadító  tettének   tekintették,   amelyre   évszázadokon   keresztül
   emlékeztek.
   Az újszövetségi idők  hajnalán mégis  ez a  föld nyújt  menedéket a  szent
   családnak, Máriának,  Józsefnek  és  a  kisded  Jézusnak.  Ahonnan  egykor
   örömmel távozott  a  nép,  oda  menekül  Jézus  és  családja,  mert  saját
   hazájában veszélyben  forog az  élete. Innen  térnek majd  vissza  Heródes
   halála után.
   Eközben a király szívében elhatalmasodik a gyűlölet, az irigység, a  harag
   és a  félelem,  amely ártatlan  gyermekek  halálát okozza.  De  az  isteni
   üdvözítő tervet  az emberi  rosszakarat  nem tudja  megakadályozni.  Jézus
   eljön, hogy  az  Egyiptomból  való szabadulásnál  is  nagyobb  szabadítást
   hajtson végre.  Szenvedésével  és  halálával  a  bűn  szolgaságától  és  a
   haláltól szabadított meg minket. Általa és őbenne van örök életünk. (his)

   Imádság:

   Nem tudom, hogy milyen  megpróbáltatások és nehézségek  várnak ma rám,  de
   azt tudom, hogy minden  a Te akaratodból történik  Uram, s ez elég  nekem.
   Kérlek, adj  erőt, türelmet  és alázatot,  hogy a  rám váró  nehézségekkel
   szeretetedhez méltón  nézhessek szembe,  s így  áldozatomat  egyesíthessem
   Szent Fiad Krisztusi áldozatával. Ámen
   (Köszönet Szeder Emiliának, aki az imát küldte)