[Evangelium] 2005-12-07

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Dec. 7., Sze, 05:10:02 CET

   2005. december 7. - Szerda, Szent Ambrus püspök és egyháztanító

   Abban az időben Jézus így szólt az őt követő emberekhez: "Jöjjetek  hozzám
   mindnyájan,  akik  fáradtak  vagytok,  és  terhek  alatt  görnyedtek:   én
   felüdítelek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,  mert
   én szelíd vagyok és alázatos szívű,  és nyugalmat talál lelketek. Mert  az
   én igám édes, és az én terhem könnyű."

   Jézus hívása,  hogy  hozzá menjünk,  arra  vonatkozik, hogy  mindig  Őnála
   keressük  lelkünk   nyugalmát.  De   vonatkozik  a   vasárnapi   pihenőnap
   megtartására  is,  amikor  a  mindennapi  teendőket  félretéve,   valamint
   elszakadva a hétköznapi gondoktól és az anyagi dolgoktól, időt biztosítunk
   Isten számára, a lelki értékekkel való feltöltődésre és az emberekkel való
   közösségi életre. Így a pihenés nem válik üres tétlenséggé vagy semmittevő
   unalommá, hanem a lélek  gazdagodását szolgálja. Az emberi  méltóságunkhoz
   tartozó pihenés jelzi számunkra, hogy nem vagyunk a munka rabszolgái.
   Karácsony ünnepe még inkább alkalmat ad arra, hogy Istenben  gazdagodjunk.
   Isten Fia születésének  napja váljon számunkra  az öröm, a  békesség és  a
   lelki felemelkedés napjává! (his)

   Imádság:

   85. zsoltár - Bajba jutott szegény ember imája/3.
   Magasztallak, Uram,  Istenem,  teljes  szívemből,  és  nevedet  dicsőíteni
   mindörökké,
   mert annyira szeretsz engem, hogy a sír mélyéből is kimentesz.
   Istenem,  kevélyek   kelnek   fel  ellenem,   hatalmaskodók   serege   tör
   vesztemre,de nem számolnak veled.
   Pedig te, Uram, irgalmas és jóságos Isten vagy,hosszan tűrő, könyörülő  és
   hűséges.
   Tekints rám, és szánj  meg engem, adj erőt  szolgádnak, és szabadítsd  meg
   szolgálód fiát!
   Mutasd   meg   rajtam   jóságod   jelét;   hadd   lássák   gyűlölőim,   és
   szégyenkezzenek, mert te, Uram, megsegítesz és megvigasztalsz engem.

   Kedves Listatagok!
   A  Magyar  Katolikus  Egyház  2006.  évi  kommunikációs  programjáról  itt
   olvashattok.
   István atya
   [1]Krisztust hirdetjük mindenkinek