[Evangelium] 2005-12-01

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Dec. 1., Cs, 05:10:03 CET

   2005. december 1. - Csütörtök

   A hegyi beszédben  Jézus így  szólt tanítványaihoz: "Nem  mindaz, aki  azt
   mondja nekem: Uram, Uram! - jut be a mennyek országába, hanem csak az, aki
   teljesíti mennyei Atyám akaratát.  Aki hallgatja tanításomat, és  tettekre
   is váltja, hasonlít a bölcs emberhez, aki házát sziklára építette. Szakadt
   a zápor, ömlött az  ár, süvöltött a  szél és rázúdult a  házra, de az  nem
   dőlt össze,  mert  sziklára  épült.  Mindaz  pedig,  aki  hallgatja  ugyan
   tanításomat, de tettekre nem váltja, hasonlít a balga emberhez, aki  házát
   homokra építette.  Szakadt a  zápor, ömlött  az ár,  süvöltött a  szél  és
   rázúdult a házra. Az összedőlt, és nagy romhalmaz lett belőle."
   Mt 7,21. 24-27

   Elmélkedés:

   Aki Jézus tanítását  hallgatja vagy olvassa  az Evangéliumban, döntés  elé
   kerül. Ha bölcs, nem elégszik  meg a szavak hallgatásával, hanem  életében
   azok tettekre váltására törekszik.  Az oktalan csak a  fülét nyitja meg  a
   tanítás előtt, de  a szívét zárva  tartja. A bölcs  megérti, hogy  egyedül
   Krisztusra, a sziklaszilárd alapra érdemes  életet építeni, amely majd  ki
   fogja állni a kísértések viharait.
   Csak akkor válhatunk  élő kövekké Krisztus  sziklára épült Egyházában,  ha
   életünkben  maradéktalanul  betartjuk   Jézus  tanítását.  Krisztus   igaz
   tanítása  kiállta  az  évszázadok   történelmi  viharait,  minden   korban
   időtállónak bizonyult, s ma is időszerű.
   Ajándékozzuk  önmagunkat   egészen   Istennek,  aki   szeretetből   nekünk
   ajándékozta a betlehemi Gyermeket! (his)

   Imádság:

   15. zsoltár - Az Úr az én örökrészem
   Oltalmazz engem, Istenem, mert én benned bízom.
   Így szólok az Úrhoz: Istenem vagy nekem, nincs más javam rajtad kívül.
   A  dicső  és  szent  férfiakhoz,  akik  földünkön  élnek,  vonzódom  egész
   szívemmel.
   Bajt bajra tetéznek maguknak, akik idegen istenek után futnak.
   Véres áldozataikban nincsen részem, még csak nevüket sem veszem ajkamra.
   Az Úr az én örökrészem és kelyhem, te irányítod, Uram, sorsomat.
   A  mérőzsinór  értékes  részt  juttatott  nekem,  valóban  pompás  az   én
   örökrészem.
   Áldom az Urat, mert  tanácsot ad nekem,  még éjszaka is  a jóra int  engem
   bensőm.
   Szüntelenül magam előtt látom az Urat, ő áll jobbomon, hogy el ne essem.
   Ezért örül az  én szívem  és ujjong  a lelkem,  sőt reménységben  nyugszik
   testem is.
   Mert nem hagyod lelkemet a holtak hónában, és nem engeded, hogy pusztulást
   lásson szented.
   Az  élet  útját  mutatod  nekem,  örömmel  töltesz  el  színed  előtt,  és
   mindörökké tart az öröm jobbodon!

   Kedves Listatagok!
   Talán még sokan nem értesültek, hogy "Örömhír a neten" címmel az Új  Ember
   november  20-i  számában  interjú  jelent  meg  István  atyával,  a   Napi
   Evangélium kitalálójával és gazdájával.
   A cikk a neten is olvasható az [1]Új Ember internetes kiadásában.

   János rendszergazda