[Evangelium] 2005-11-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Nov. 28., H, 05:10:02 CET

   2005. november 28. - Hétfő

   Abban az  időben, amikor  Jézus bement  Kafarnaumba, egy  pogány  százados
   járult eléje,  és  így szólt:  "Uram,  szolgám bénán  fekszik  otthon,  és
   szörnyen kínlódik." Jézus így felelt: "Megyek és meggyógyítom." A százados
   ezt válaszolta: "Uram, nem vagyok méltó, hogy hajlékomba jöjj, hanem  csak
   egy szóval mondd,  és meggyógyul  az én szolgám.  Jómagam, bár  alárendelt
   ember vagyok, katonáknak parancsolok. Ha azt mondom az egyiknek: "Menj!" -
   elmegy; a másiknak: "Jöjj ide!" -  akkor hozzám jön; és szolgámnak:  "Tedd
   ezt!" - és megteszi."
   Amikor Jézus  ezt  hallotta,  elcsodálkozott,  és  így  szólt  kísérőihez:
   "Bizony mondom nektek, ekkora hitet senkinél sem találtam Izraelben. Ezért
   azt mondom  nektek:  Sokan jönnek  majd  napkeletről és  napnyugatról,  és
   asztalhoz telepednek Ábrahám, Izsák és Jákob mellé a mennyek országában."

   A kafarnaumi pogány százados szavaival minden szentmisében ezt  imádkozzuk
   az áldozás előtt:  "Uram, nem  vagyok méltó, hogy  hajlékomba jöjj,  hanem
   csak egy  szóval  mondd,  és meggyógyul  az  én  lelkem."  Méltatlanságunk
   megvallása ez, mielőtt Krisztus Testét magunkhoz vesszük.
   Az adventi  időszakban Jézus  érkezésére készülünk.  A világ  nem volt  rá
   méltó, hogy  eljöjjön a  földre,  de az  Atya  mégis elküldte.  E  világba
   küldte, de nem  azért, hogy  elítéljen minket bűneink  miatt, hanem,  hogy
   megváltson minket.  A  Megváltó  azért  érkezik el  újra  a  földre,  hogy
   bűneinktől megszabadulhassunk.  Ismerjük el  méltatlanságunkat és  valljuk
   meg alázattal bűneinket, mielőtt a Gyermek megérkezik világunkba és  betér
   a mi életünkbe.
   Alázattal és bűnbánattal várjuk Jézus születését! (his)

   Imádság:

   Harmatozzatok ránk
   Égi magasok,
   Jöjj el édes Jézus,
   Hozd le boldogságod.

   Hozd a magas égből
   Sáros hideg földre:
   Karácsonyi fénnyel
   A világot töltsd be.

   Kedves Listatagok!  Listánk  régebbi  tagjai  tudják,  hogy  Adventben  és
   Pünkösd táján egy kis  evangéliumhirdetést szoktunk tartani. Hívjátok  meg
   barátaitokat  is   az   e-vangélium   e-mailben  listára,   hogy   ők   is
   csatlakozzanak lelki közösségünkhöz!
   A Szentlélek adjon nektek erőt és bátorságot!
   Köszönettel: István atya
   [1]Advent 2005.