[Evangelium] 2005-11-21

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Nov. 21., H, 05:10:02 CET

   2005. november 21. - Hétfő

   Jézus egy alkalommal megfigyelte hogyan  dobják a gazdagok adományaikat  a
   templom perselyébe. Közben észrevette, hogy egy szegény özvegyasszony  két
   fillért dobott be. Erre megjegyezte: "Bizony, mondom nektek, ez a  szegény
   özvegy  többet  dobott  be,  mint  bárki  más.  A  többiek  ugyanis  abból
   adakoztak,  amiben   bővelkednek,  ez   azonban  mindent   odaadott,   ami
   szegénységéből telt: egész megélhetését."

   A szentírás szerint az  özvegyek nagyon kiszolgáltatott helyzetben  éltek,
   ha nem volt senki, aki gondoskodott róluk. Nem csak a Törvény, hanem Isten
   oltalma alatt is állnak. Az  ősegyházban a keresztény közösségnek  kellett
   gondoskodnia róluk, ha nem volt rokonuk.
   A  szegény  özvegyasszonyt   Jézus  az  adakozás   és  az   istentisztelet
   példájaként állítja elénk, aki mindenét képes odaadni Istennek. Az  idősek
   sokszor mondják, hogy az évek multával egyre kiszolgáltatottabb  helyzetbe
   kerülnek, s ha  nem segítenek  nekik az  emberek, akkor  már csak  valóban
   Istenre számíthatnak.  Örömüket az  imádságban, a  szeretet  gyakorlásában
   lelik meg.
   Legyünk nagylelkűek a rászorulókkal és a szegényekkel szemben, mert nem  a
   mi érdemünk, hogy jobb sorsban élünk. (his)

   Imádság:

   Uram, bánom  minden bűnömet  és  népem bűneit  is. Kérlek,  légy  irgalmas
   hozzánk. Uram,  megbocsátok mindazoknak,  akik valaha  megbántottak  engem
   vagy  bármilyen  módon  vétettek  ellenem.  Uram,  kérlek,  légy  irgalmas
   hozzájuk. Istenem, én  is bántottam  meg embereket, bánom  ezt és  kérlek,
   áldd meg őket és add meg nekik az örök életet.
   Istenem, szeretlek téged teljes szívemből és mindenek fölött, mert annyira
   jó vagy. Szívből  sajnálom, hogy megbántottalak  téged. Add, kérlek,  hogy
   soha többé  ne  bántsalak  meg  téged. Add,  hogy  mindig  szeresselek  és
   akaratodnak mindenben való megtétele örömet jelentsen számomra. Ámen.