[Evangelium] 2005-11-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Nov. 9., Sze, 05:10:02 CET

   2005. november 9. - Szerda, a Lateráni Bazilika felszentelése

   Abban az időben:
   Mivel  közel  volt  a  zsidók  Húsvétja,  Jézus  fölment  Jeruzsálembe.  A
   templomban  árusokat  talált,  akik  ökröt,  juhot  és  galambot  árultak,
   valamint pénzváltókat, akik  ott ültek. Ekkor  kötelekből ostort font,  és
   kikergette mindnyájukat a templomból, ugyanígy a juhokat és az ökröket is,
   a  pénzváltók  pénzét  pedig  szétszórta.  Az  asztalokat  felforgatta,  a
   galambárusoknak meg azt mondta: "Vigyétek innét ezeket, ne tegyétek  Atyám
   házát  vásárcsarnokká!"  Tanítványainak  eszébe  jutott,  hogy  írva  van:
   "Emészt a házadért való buzgóság."
   A zsidók  erre  így  szóltak:  "Miféle  csodajelet  mutatsz,  hogy  ezeket
   teszed?" Jézus  azt válaszolta:  "Romboljátok le  ezt a  templomot, és  én
   három nap alatt fölépítem!" A zsidók azt felelték: "Negyvenhat  esztendeig
   épült ez  a templom,  és te  három  nap alatt  fölépíted azt?"  Ő  azonban
   testének templomáról beszélt. Amikor feltámadt a halálból,  tanítványainak
   eszébe jutott, hogy ezt mondta, s hittek az Írásnak és Jézus szavainak.

   Jézus saját testének  lerombolásáról és annak  felépítéséről beszél a  mai
   evangéliumban: "Romboljátok  le ezt  a templomot,  és én  három nap  alatt
   fölépítem!". A beszéd jelentőségét mutatja, hogy ezeket a szavakat  idézik
   fel vádként kihallgatása során  a főtanács előtt (Mt  26,61) és a  kereszt
   alatt is ezzel  gúnyolják az  arra járók  (Mt 27,40).  Az ószövetségben  a
   jeruzsálemi templom Isten jelenlétének a helye volt. Ezt a funkciót  veszi
   át a feltámadással Jézus  teste, amit nem  emberkéz alkotott. A  feltámadt
   Krisztus hirdeti, hogy Isten  jelen van a  világban. Jelen van  mindenütt,
   ahol ott van a Feltámadott. Krisztus Teste, az Oltáriszentség jelzi  Isten
   jelenlétét. De  szintén nem  emberkéz, hanem  az isteni  szándék építi  az
   Egyházat, Krisztus  testét, amely  Isten  és ember  találkozásának  helye.
   (his)

   Imádság:

   Ó jó Uram, ó bölcs Uram! Igen hatalmas és gazdag Úr!
   Amikor már nem tudjuk, hogy mit kellene tennünk,
   Amikor már nem tudjuk, hogy kihez meneküljünk,
   Csak egyet tehetünk még, de ez a leghatalmasabb és
   Legcsodálatosabb: hogy kezünket, szemünket, szívünket,
   kívánságainkat, óhajainkat a Te szent Fölségedhez emeljük.
   Ezt tesszük  most  is  mély  alázattal: légy  könyörületes  a  Te  szegény
   szolgáid iránt. Ámen.