[Evangelium] 2005-10-15

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Okt. 15., Szo, 05:10:02 CEST

   2005. október 15. - Szombat, Avilai Szent Teréz szűz és egyháztanító

   Jézus egy  alkalommal  így  beszélt tanítványaihoz:  Mondom  nektek,  hogy
   mindazt, aki  megvall engem  az emberek  előtt, az  Emberfia is  megvallja
   Isten angyalai előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is
   megtagadom Isten angyalai  előtt. Aki az  Emberfia ellen szól,  bocsánatot
   nyer, de aki  a Szentlelket káromolja,  az nem nyer  bocsánatot. Amikor  a
   zsinagógák, elöljárók vagy hatóságok elé hurcolnak titeket, ne aggódjatok,
   hogy miképpen  és mivel  védekezzetek, vagy  mit mondjatok!  A  Szentlélek
   abban az órában megtanít majd titeket, hogy mit kell mondanotok.

   A Szentlélek majd megtanít benneteket, hogy mit mondjatok - olvassuk Jézus
   szavait a mai  evangéliumi üzenetben.  Ez egyrészt  arra vonatkozik,  hogy
   Isten Lelke szól azokból, akik az üldözések ellenére is hűségesen  tesznek
   tanúságot Urukról. A Lélek  győzi le bennünk  az esetleges félelmet,  hogy
   emberi gyengeségből meg ne tagadjuk  Jézust. Másrészt azt jelenti, hogy  a
   Szentlélek mindenkor  ügyel  arra,  hogy  az  Egyház  tévedéstől  mentesen
   megőrizze és minden  embernek hirdesse Krisztus  tanítását. A lélek  indít
   bennünket állandóan, hogy hirdessük az  örök élet igéit. Mindazok. Akik  e
   tanítás szerint élnek és erre az igazságra tanítanak másokat, életükkel és
   szavaikkal is megvallják Krisztust. Legyen mindig velünk a Szentlélek, aki
   az Igazság Lelke! (his)

   Imádság:

   Mint nagy Királyod hírnöke,
   atyád hajlékát elhagyod,