[Evangelium] 2005-09-28

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Sze. 28., Sze, 05:10:02 CEST

   2005. szeptember 28. - Szerda, Szent Vencel vértanú

   Amikor már közel  voltak Jézus szenvedésének  és megdicsőülésének  napjai,
   elhatározta, hogy tanítványaival  Jeruzsálembe megy.  Történt pedig,  hogy
   útközben valaki  így  szólt hozzá:  "Követlek,  bárhová mégy."  Jézus  így
   válaszolt:  "A  rókának  van  odúja,  az  ég  madarainak  fészke,  de   az
   Emberfiának nincs hová fejét lehajtania."
   Egy másikat Jézus szólított fel: "Kövess engem!" Az így válaszolt:  "Uram,
   engedd meg, hogy előbb elmenjek és eltemessem apámat." "Hagyd a  holtakra,
   hadd temessék el halottaikat - mondta neki -, te pedig menj, és hirdesd az
   Isten országát."
   Egy harmadik ezt mondta neki: "Uram,  követlek téged, de engedd meg,  hogy
   előbb elbúcsúzzam a családomtól." Jézus  így válaszolt: "Aki kezét az  eke
   szarvára tette, és mégis hátratekint, nem alkalmas az Isten országára."

   Jézus mai példázatai kizökkentik a hallgatóságot és minket is abból,  hogy
   a megszokott szemszögből nézzük a világot és benne saját életünket, és egy
   új  távlatból,  a  tanítványság  látószögéből  világítanak  rá  az   ember
   hivatására. A tanítvány  ugyanis, aki életét  egészen Krisztus  követésére
   szenteli, nem azzal törődik, hogy éppen  hol fog aludni, de nem is  azzal,
   hogy eltemesse  a  halottakat  vagy  múltat, s  nem  a  szeretteitől  való
   elbúcsúzás a gondja.  A tanítvány  egyedül mesterére  figyel, aki  mellett
   elkötelezte magát. Úgy tűnik, hogy az talál ki magának mindenféle hirtelen
   intéznivalót, akiben nem elég komoly az elhatározás Jézus követésére. Kész
   vagyok-e azonnal indulni, ha engem hív Jézus? (his)

   Imádság:

   Üdvözlégy királyné (Salve Regina)

   Üdvöz légy, Királyné,
   irgalmasság anyja,
   életünk, édességünk
   reménységünk üdvöz légy!
   Hozzád kiáltunk
   Évának számkivetett fiai,
   hozzád sóhajtunk sírva és zokogva e siralom völgyéből.
   Fordítsd ránk, tehát, szószólónk
   irgalmas szemedet,
   és e számkivetés után mutasd meg nekünk Jézust,
   méhednek áldott gyümölcsét,
   ó, irgalmas, ó kegyes,
   ó, édes Szűz Mária!