[Evangelium] 2005-09-24

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Sze. 24., Szo, 05:10:01 CEST

   2005. szeptember 24. - Szombat, Szent Gellért püspök és vértanú

   Abban az időben Jézus ezt  mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,  akik
   megölik a testet, de a lelket  nem tudják megölni. Inkább attól  féljetek,
   aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy fillérért ugye két
   verebet adnak?  És mégsem  hull  a földre  egy  se közülük  Atyátok  tudta
   nélkül! Nektek pedig  minden szál  hajatokat számon  tartják! Ne  féljetek
   hát: sokkal  többet értek  ti a  verebeknél! Ha  valaki megvall  engem  az
   emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van. De ha
   valaki megtagad engem az emberek előtt,  én is megtagadom őt Atyám  előtt,
   aki a mennyekben van.

   A helytelen (alaptalan) és a helyes félelemről olvasunk az  evangéliumban.
   Az emberi félelmeket mindig ellensúlyozza  az Istenbe vetett bizalom és  a
   hit. Amikor a feltámadt Jézus megjelenik, első szavaival mindannyiszor meg
   akarja szüntetni a tanítványok félelmét, amely  azonnal el is múlik, ha  a
   hit szemével felismerik Őt.
   A feltámad Jézusban és a  feltámadásban hívő embereknek a  szenvedésektől,
   sőt még a haláltól sem kell félniük, hiszen sorsuk ugyanúgy az örök életre
   való  feltámadás  lesz,  miként  Krisztusé  is,  aki  önként  vállalta   a
   szenvedéseket és húsvéti  feltámadásával örökre legyőzte  a halált.  Nincs
   okunk félelemre, ha hisszük,  hogy Krisztussal mi  is feltámadunk az  örök
   boldogságra. (his)

   Imádság:

   Hálát adunk neked (Ókeresztény ima)
   Hálát adunk neked, Atyánknak,
   az életért és az ismeretért,
   amelyet nekünk, szolgáidnak
   Krisztus által kinyilatkoztattál;
   dicsőség legyen neked mindörökké!

   Mint ahogy ez a kenyér
   szétszórva volt a földeken,
   és összegyűjtve eggyé lett,
   úgy legyen Egyházad a világ egyik végétől a másikig
   összegyűjtve országodban;
   mert tiéd a dicsőség és a hatalom
   Jézus Krisztus által mindörökké. Ámen.

   Országos templomi gyűjtést rendeznek holnap, szeptember 25-én a  katolikus
   templomokban.

   Jakubinyi György gyulafehérvári érsek levélben fordult a Magyar  Katolikus
   Püspöki Konferenciához. Kérve  a magyarországi  katolikusok segítségét  az
   augusztus végi  székelyudvarhelyi árvíz  károsultjainak megsegítésére.  Az
   alábbiakban Jakubinyi György érsek leveléből idézünk.

   "Az augusztus 23-i  heves esőzés és  felhőszakadás következtében  hatalmas
   árhullám zúdult Székelyudvarhelyre és a Nyikó menti településekre.  Néhány
   óra   leforgása   alatt    100   litert   is    meghaladó   eső    hullott
   négyzetméterenként. Az  elemi  erővel zúduló  hatalmas  vízáradat  mindent
   vitt, ami útjába  került: embert,  állatot, házat,  autót, terményt,  fát,
   hidat, utat,  vasutat  stb. A  katasztrófa  utáni információk  alapján  16
   halottat és  2 eltűntet  tartanak  nyilván. Székelyudvarhelyen  kívül  még
   Malomfalva, Székelyszentlélek, Farkaslaka, Kobátfalva, Kis- és Nagykadács,
   Siménfalva,  Rugónfalva,  Nagygalambfalva,  Korond,  Boldogfalva,   Bögöz,
   Oroszhegy, Décsfalva és Hodgya helységek károsodtak a legsúlyosabban.
   Az árvíz utáni kár majdnem felbecsülhetetlen. Nemcsak a helyiek, hanem más
   helységekből is  -  kérés nélkül  -  ismeretlen emberek  mennek  segíteni.
   Minden jóakarat és emberi erőfeszítés ellenére sem tudják a kárt  pótolni.
   A  tönkrement   családi  otthonok   helyébe   újat  kell   építeni   közös
   összefogással."