[Evangelium] 2005-09-20

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Sze. 20., K, 05:10:03 CEST

   2005. szeptember 20. - Kedd

   Jézus egyszer egy házban tanított, amikor odajöttek anyja és rokonai, de a
   tömeg miatt nem tudtak  bejutni hozzá. Ekkor  jelentették neki: "Anyád  és
   rokonaid kint állnak, és látni akarnak."  Ő azonban így válaszolt: "Az  én
   anyám és  rokonaim azok,  akik  Isten igéjét  hallgatják, és  tettekre  is
   váltják!"

   Az én anyám és rokonaim azok, akik Isten igéjét hallgatják, és tettekre is
   váltják! - hangzanak  Jézus talán kicsit  furcsa szavai az  evangéliumban.
   Tévedés lenne azt gondolnunk, hogy Jézus megtagadja édesanyját, aki életet
   adott neki, vagy családját, amelyben felnevelkedett. Inkább arról van szó,
   hogy nem születés  révén válhatunk Jézus  tanítványává, hanem  tanításának
   hallgatása és megtartása által. Bizalommal és tanulékonyan fogadjuk  Isten
   szavát szívünkbe, amely a gyakorlatba átültetve helyes irányba, Isten felé
   irányítja életünket. A  szó elfogadása által  belépünk Isten  szeretettel,
   reménnyel és hittel teli világába. (his)

   Imádság:

   Chiara Lubich: Itt vagy közöttünk
   Te mindig egyedül vagy
   a Tabernákulumban,
   mi meg szanaszét az utcán,
   otthon, az iskolában, a hivatalban.
   Itt vagy közöttünk, és mégis úgy tűnik, mintha messze volnál.
   mert kevés a szeretetünk,
   és nem képes fölfogni Téged.

   Pedig ha az, amit parancsoltál,
   elevenen élne testvéreidben,