[Evangelium] 2005-09-13

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Sze. 13., K, 05:10:02 CEST

   2005. szeptember 13. - Kedd

   Abban az időben: Jézus  elment Naim városába.  Vele mentek tanítványai  és
   nyomukban nagy népsokaság. Amikor  a város kapujához közeledett,  halottat
   hoztak ki, egy özvegyasszony egyetlen fiát. Az édesanyát sokan kísérték  a
   városból. Amikor az  Úr meglátta,  megesett rajta  a szíve,  és így  szólt
   hozzá: "Ne sírj!" Azután odalépett a koporsóhoz, és megérintette azt. Erre
   a halottvivők  megálltak. Ő  pedig így  szólt: "Ifjú,  mondom neked,  kelj
   föl!" A  halott  felült,  és  beszélni  kezdett.  Ekkor  Jézus  átadta  őt
   anyjának.

   A tegnapi evangéliumban Jézus  egy halálán lévő  embert gyógyított meg,  a
   maiban pedig  egy halottat  támaszt  fel. A  százados esetében  egy  férfi
   kérésére, az ifjúnál pedig édesanyja, egy nő érdekében cselekszik. Mind  a
   pogányokkal való érintkezés, mind a halottak megérintése tisztátalan  tett
   volt a zsidó  törvények szerint,  de Jézus mindkét  esetben megszünteti  a
   határt  a  tisztátalan  és  a  tiszta  között,  mert  a  jócselekedet  ezt
   megkívánja.
   Jézus örömhíre  ugyanis  nem  ismer határokat,  nem  lehet  korlátok  közé
   szorítani, hanem  minden  emberhez  szól.  A  jótettek  sem  korlátozódnak
   egyesekre, hanem bárkivel megtörténhetnek,  aki hisz Jézusban és  elismeri
   azt, hogy szüksége van az isteni segítségre. (his)

   Imádság:

   Atyánk! Itt vagyok  szolgáltadra, a  Te gyermeked,  hogy rajtam  keresztül
   folytasd szereteted munkáját a világban  azáltal, hogy Jézust adod  nekem,
   rajtam keresztül  másoknak és  az egész  világnak. Imádkozzunk  egymásért,
   hogy Jézus szerethessen bennünk és  általunk azzal a szeretettel,  mellyel
   az Atya szereti Őt.

   Kedves e-vangéliumos listatagok!
   Bizonyára többen is tudjátok,  hogy a Napi  e-vangélium lista mellett  van
   még egy  másik webes  munkám is,  a Talentum  internetes játék.  Idén  már
   harmadik alkalommal versenyezhetnek  a diákok és  a felnőttek a  játékban.
   Hetente 5 kérdésre kell  csupán választ adni.  Rengeteg nyeremény várja  a
   játékosokat a fordulók után, s idén is számítógépet, digitális fényképezőt
   lehet a játék végén, a fődíjsorsoláskor nyerni. A plébániák számára  külön
   versenyt hirdettünk meg.
   A Talentum szeptember  27-én kezdődik,  de regisztrálni  már mától  lehet.
   Azok között,  akik  szeptember 26.  éjfélig  regisztrálják magukat  50  db
   Talentum  pólót   sorsolunk  ki.   A  játék   részleteiről  a   weboldalon
   olvashattok.
   Tavaly több mint 5100  diák és felnőtt játszott,  de szeretném, hogy  idén
   még többen legyenek.
   Játszatok ti is és gyermekeitek is a Talentumban!
   Mivel reklámra  nincs sok  lehetőségem,  kérlek benneteket,  hogy  adjátok
   tovább barátaitoknak is a Talentum játék hírét!
   Szeretettel és köszönettel: István atya

   [1]Talentum