[Evangelium] 2005-09-12

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Sze. 12., H, 05:10:02 CEST

   2005. szeptember 12. - Hétfő, Szűz Mária Szent Neve

   Amikor Jézus a néphez intézett  beszédét befejezte, Kafarnaumba ment.  Ott
   betegen feküdt  egy századosnak  a szolgája,  akit ura  nagyon kedvelt.  A
   szolga már  a halálán  volt. A  százados, aki  hallott Jézusról,  elküldte
   hozzá a zsidók véneit azzal a kéréssel, hogy jöjjön el, és gyógyítsa meg a
   szolgáját. Amikor ezek odaértek Jézushoz, kérlelték őt: "Megérdemli,  hogy
   megtedd ezt neki, mert  szereti népünket, és a  zsinagógát is ő  építtette
   nekünk."
   Jézus tehát velük ment. Amikor már nem messze voltak a háztól, a  százados
   eléje küldte barátait  ezzel az  üzenettel: "Uram, ne  fáradj! Nem  vagyok
   méltó, hogy hajlékomba  jöjj. Éppen ezért  nem tartottam magamat  méltónak
   arra sem,  hogy  hozzád menjek.  Csak  egy  szót szólj,  és  meggyógyul  a
   szolgám. Bár  magam  is alárendelt  ember  vagyok, alattam  is  szolgálnak
   katonák. S  ha  azt mondom  az  egyiknek: "Menj!"  -  akkor elmegy,  ha  a
   másiknak meg azt mondom: "Jöjj ide!" - akkor odajön, vagy ha a  szolgámnak
   szólok: "Tedd meg ezt!" - akkor megteszi."
   Amikor Jézus ezt hallotta, elcsodálkozott. Megfordult, és így szólt az  őt
   követő tömegnek:  "Mondom nektek,  nem találtam  ekkora hitet  Izraelben."
   Amikor a küldöttek hazaértek, a beteg szolgát egészségesnek találták.

   Uram, nem vagyok méltó,  hogy hajlékomba jöjj -  mondja a pogány  százados
   Jézusnak. A katonatiszt tehát önmagát érdemtelennek nevezi, ezzel  szemben
   a zsidó  elöljárók  méltónak  tartják  arra,  hogy  Jézus  meggyógyítsa  a
   szolgáját, mert  sok  jót  tett  a  zsidó néppel  és  a  zsinagógát  is  ő
   építtette.
   Jézus meg is teszi a kért csodát,  meggyógyítja a beteg szolgát, s ez  azt
   bizonyítja, hogy szerinte  is megérdemli a  százados a jócselekedetet.  De
   Jézus nem ugyanazért,  tehát nem a  tetteiért tartja méltónak  őt, mint  a
   zsidók, hanem a hitéért. A katona ugyanis egyértelműen kifejezi kérésével,
   hogy hisz Jézusban és Jézus halált legyőző isteni hatalmában.
   Engem mi tesz méltóvá, hogy Jézus hozzám jöjjön? (his)

   Imádság:

   II. Rákóczi Ferenc: Imádság szentmise előtt
   Ó, Uram, íme, az ajtó előtt irgalmas rendelésedből téged jelenítettelek
   meg az emberek előtt,
   de itt por és hamu vagyok előtted;
   hogyan merjek szólni hozzád?

   Add tehát, kérlek, hogy
   Lelked szóljon hozzád általam,
   mivel méltatlan és elégtelen vagyok
   téged dicsérni.

   Ó, örök Atya, azért jövök,
   hogy áldozatot mutassak be,
   de sem fát, sem tüzet, sem méltó áldozatot
   nem találok magamban,
   mert fa vagyok ugyan,
   de önmagában alkalmatlan a meggyújtásra,
   ha te elő nem készítesz engem,
   hogy a szeretet tüzétől lángra lobbanva
   egyesülhessek azzal az imádandó áldozattal,
   amit Egyházad készül felajánlani
   neked ezen az oltáron.

   Fogadj el engem, kérlek, olyannak,
   amilyen vagyok, és tégy alkalmassá,
   ahogy akarod,
   hogy tetszhessek neked,
   egyesülve Fiaddal és feláldozva benne,
   vele és általa.

   Tekints, kérlek, Uram, erre a családodra,
   amelyért Urunk Jézus Krisztus
   nem vonakodott magát a bűnösök kezébe adni
   és a kereszt gyötrelmét vállalni.
   Ámen.

   Kedves e-vangéliumos listatagok!
   Bizonyára többen is tudjátok,  hogy a Napi  e-vangélium lista mellett  van
   még egy  másik webes  munkám is,  a Talentum  internetes játék.  Idén  már
   harmadik alkalommal versenyezhetnek  a diákok és  a felnőttek a  játékban.
   Hetente 5 kérdésre kell  csupán választ adni.  Rengeteg nyeremény várja  a
   játékosokat a fordulók után, s idén is számítógépet, digitális fényképezőt
   lehet a játék végén, a fődíjsorsoláskor nyerni. A plébániák számára  külön
   versenyt hirdettünk meg.
   A Talentum  szeptember  27-én  kezdődik, de  regisztrálni  már  holnaptól,
   szeptember  13-tól  lehet.  Azok  között,  akik  szeptember  26.   éjfélig
   regisztrálják  magukat  50  db  Talentum  pólót  sorsolunk  ki.  A   játék
   részleteiről a weboldalon olvashattok.
   Tavaly több mint 5100  diák és felnőtt játszott,  de szeretném, hogy  idén
   még többen legyenek.
   Játszatok ti is és gyermekeitek is a Talentumban!
   Mivel reklámra  nincs sok  lehetőségem,  kérlek benneteket,  hogy  adjátok
   tovább barátaitoknak is a Talentum játék hírét!
   Szeretettel és köszönettel: István atya

   [1]Talentum