[Evangelium] 2005-08-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Aug. 9., K, 05:10:03 CEST

   2005. augusztus 9. - Kedd, A keresztről nevezett Szent Teréz Benedikta
   (Edith Stein) szűz és vértanú, Európa társvédőszentje

   Jézus így tanított az  utolsó vacsorán: "Amint engem  szeret az Atya,  úgy
   szeretlek  én  is  titeket.  Maradjatok   meg  az  én  szeretetemben!   Ha
   megtartjátok  parancsaimat,   megmaradtok  szeretetemben,   ahogy  én   is
   megtartottam Atyám  parancsait, és  megmaradok az  ő szeretetében.  Ezeket
   azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
   teljes legyen.  Az az  én parancsom,  hogy szeressétek  egymást, amint  én
   szerettelek titeket! Nagyobb szeretete  senkinek sincs annál, mint  annak,
   aki életét  adja barátaiért.  Ti barátaim  vagytok, ha  megteszitek,  amit
   parancsolok nektek. Nem  mondalak titeket többé  szolgának, mert a  szolga
   nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak mondalak benneteket, mert mindazt,
   amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam nektek. Nem ti választottatok engem,
   hanem én választottalak titeket; és  arra rendeltelek, hogy elmenjetek  és
   gyümölcsöt hozzatok: maradandó gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az  én
   nevemben,  megadja  nektek.  Azt  parancsolom  nektek,  hogy   szeressétek
   egymást!"

   Sok teológiai írásban találkozhatunk azzal a gondolattal, hogy a mai ember
   nem foglalkozik az örök üdvösséggel.
   S ez nem csupán elmélet, hanem mi is tapasztalhatjuk, hogy sokakból eltűnt
   az üdvösségért való aggódás,  s nem gondolnak arra,  hogy milyen sors  vár
   rájuk a földi halál után. Ehelyett inkább az evilági életre koncentrálnak,
   s még jó ha  egyszer eljutnak oda, hogy  megkérdezik maguktól, hogy mi  az
   életük értelme és célja.
   Aki már  felteszi magának  ezt a  kérdést, annak  el lehet  mondani,  amit
   Jézustól tudunk:  életünk akkor  lesz  értelmes, ha  szeretetből  másoknak
   adjuk, s  életünk  végső célja  maga  az örök  üdvösség.  Törekedjünk  úgy
   szeretni  mindenkit,  ahogyan   Jézus  szeretett   minket,  hogy   ezáltal
   teljesítsük parancsát és eljussunk az örök életre. (his)

   Imádság:

   Szent Efrém fohászai:

   Életem  Ura,  és  Uralkodója,  ne   engedd  hozzám  a  jóravaló   restség,
   könnyelműség, pénzvágy és megszólás szellemét!
   Ajándékozd inkább  szolgádnak a  józanság, alázatosság,  állhatatosság  és
   szeretet lelkét! Igen, Uram, Királyom! Add meg, hogy megismerjem bűneimet,
   és meg ne ítéljem felebarátomat, mert áldott vagy örökkön-örökké. Ámen.