[Evangelium] 2005-07-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Júl. 29., P, 05:10:02 CEST

   2005. július 29. - Péntek, Szent Márta

   Abban az időben: A  zsidók közül sokan jöttek  Máriához és Mártához,  hogy
   vigasztalják őket  testvérük miatt.  Amint Márta  meghallotta, hogy  Jézus
   jön, eléje sietett,  míg Mária  otthon maradt. Márta  így szólt  Jézushoz:
   "Uram, ha itt lettél volna, nem halt volna meg a testvérem! De tudom, hogy
   most is, bármit kérsz  Istentől, megadja neked."  Jézus ezt felelte  neki:
   "Testvéred fel fog támadni!" Erre Márta így szólt: "Tudom, hogy feltámad a
   feltámadáskor, az utolsó napon." Jézus folytatta: "Én vagyok a  feltámadás
   és az élet. Aki hisz bennem, még ha meghal is, élni fog. Mindaz, aki él és
   hisz énbennem, az nem  hal meg örökre. Hiszed  ezt?" Márta ezt  válaszolta
   neki: "Igen, Uram! Hiszem,  hogy te vagy  a Messiás, az  Isten Fia, aki  a
   világba jön!"

   Lázár halálhírének meghallása után Jézus csak egy kis késlekedéssel  indul
   útnak, s akkor érkezik meg, amikor a barátja már négy napja halott. A  mai
   evangélium szerint ind a zsidók, mind az elhunyt testvére  méltatlankodnak
   a késésé  miatt, mert  egyes  zsidók és  Márta  bíztak abban,  hogy  Jézus
   megmenthette  volna  Lázárt  a  haláltól.  A  beszélgetés  során,  mielőtt
   megtörténik Lázár feltámasztása  Jézus szóban  is kinyilatkoztatja  isteni
   erejét. Márta három dolgot állít Jézusról: azt, hogy Ő a Messiás, az Isten
   Fia és eljött az Atyától a világba. Emellett a feltámadásba vetett hitéről
   is tanúskodik, amely szintén Jézus személyéhez kapcsolódik. Jézus  szóbeli
   kinyilatkoztatását és  Márta  hitvallását a  továbbiakban  a  feltámasztás
   cselekedete erősíti  meg. Hiszek-e  Krisztus szavában  és  cselekedetében?
   Hiszem-e, hogy  engem is  feltámaszt  majd a  halálból? Hiszek-e  az  örök
   életben? (his)

   Imádság:

   Sebeid Tamással látnom nem lehet,
   Mégis Istenemnek vallak tégedet.