[Evangelium] 2005-07-22

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Júl. 22., P, 05:10:03 CEST

   2005. július 22. - Péntek, Szent Mária Magdolna

   A hét első napján,  (Húsvétvasárnap) kora reggel,  amikor még sötét  volt,
   Mária  Magdolna  kiment  Jézus  sírjához.  Odaérve  látta,  hogy  a  követ
   elmozdították a sírtól. Amint ott sírdogált, betekintett a sziklasírba, és
   ahol Jézus holtteste  feküdt, két, fehér  ruhába öltözött angyalt  látott.
   Ott ültek,  az  egyik a  fejnél,  a másik  a  lábnál. Így  szóltak  hozzá:
   "Asszony, miért sírsz?" "Mert  elvitték az én Uramat  - felelte -, és  nem
   tudom, hová tették." Ezzel hátrafordult, és íme, Jézus állt előtte. Nézte,
   de nem ismerte föl, hogy ő  az. Jézus megkérdezte: "Asszony, miért  sírsz?
   Kit keresel?"  Mária  Magdolna  azt  hitte, hogy  a  kertész  az,  és  így
   válaszolt: "Uram, ha te vitted el,  mondd meg, hová tetted, hogy  magammal
   vihessem."  Jézus   erre   megszólította:  "Mária!"   Mária   felkiáltott:
   "Rabbóni!" vagyis  "Mester"!  "Ne tartóztass!  -  felelte Jézus.  Még  nem
   mentem föl az Atyához. Te most  menj testvéreimhez, és vigyél hírt  nekik!
   Fölmegyek az én  Atyámhoz és a  ti Atyátokhoz,  az én Istenemhez  és a  ti
   Istenetekhez." Mária  Magdolna elsietett.  Hírül vitte  a  tanítványoknak:
   "Láttam az Urat." - És elmondta, amit az Úr üzent.
   Jn 20,1. 11-18

   Elmélkedés:

   A szentírás és a keresztény hagyomány szerint Mária Magdolna volt az,  aki
   húsvétvasárnap hajnalban először ment  Jézus sírjához, s ő  találkozhatott
   elsőként a Feltámadottal. A történetből megérthetjük, hogy aki ott  időzik
   még a  halott Jézus  mellett is,  és aki  nem hagy  fel a  kereséssel,  az
   megláthatja az Urat.
   De a sorok között olvasva észre kell vennünk a történet más  mondanivalóit
   is.  Többek  között  azt,  hogy  Jézus  visszatérése  a  halálból  nem   a
   tanítványaihoz való visszatérését jelenti elsősorban, hanem  visszatérését
   az Atyához,  akitől jött.  Nem  azért támad  fel, hogy  néhány  alkalommal
   megmutassa  magát  az  embereknek,  hanem,  hogy  visszatérjen  a  mennyei
   Atyához,  megmutatva  az  utat,  amelyen   mi  is  a  mennybe   juthatunk.
   Elindulunk-e ezen az úton Krisztussal?
   S vegyük észre  azt is,  hogy Jézus testvéreinek  nevezi mindazokat,  akik
   számára Mária  Magdolna  elviszi a  feltámadás  hírét. Ez  az  örömhír  az
   apostoloknak, a tanítványoknak és mindenkinek szól, aki hisz Őbenne. Mária
   Magdolna nekünk  is  elhozza a  hírt,  mi is  Krisztus  tanítványai,  sőt,
   testvérei vagyunk. (his)

   Imádság:

   Dicsérlek téged,  én  Istenem  és nagynak  hirdetlek  mindörökké,  kevésre
   tartom, s kezed alá vetem magam semmiségemnek mély meggondolásában.
   Íme te, a szentek szentje, én pedig tisztátalan bűnös vagyok.
   Íme te hozzám hajolsz, pedig  arra is méltatlan vagyok, hogy  föltekintsek
   terád.
   Íme te jössz hozzám, te óhajtasz velem lenni, te hívsz meg lakomádra.
   Te kínálsz mennyei eledellel, etetsz az angyalok kenyerével.
   Kempis Tamás