[Evangelium] 2005-07-14

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Júl. 14., Cs, 05:10:03 CEST

   2005. július 14. - Csütörtök

   Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
   akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek  titeket!
   Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok  tőlem, mert én szelíd vagyok  és
   alázatos szívű, és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én
   terhem könnyű.

   Krisztus tanítása lényegesen rövidebb és egyszerűbb a mózesi törvényeknél,
   amelyet az írástudók és farizeusok tanítanak. Az Ő követésére vállalkozni,
   az Ő parancsait és tanítását megérteni könnyebb az ember számára. Az ember
   számára azért "édes"  ez az  iga, mert örök  üdvösségünkért hordozzuk,  és
   azért  "könnyű",  mert  nem  egyedül,  hanem  Krisztussal  hordozzuk,  aki
   életének keresztútján minden emberi  nehézséget, szenvedést és  gyötrelmet
   átélt. Emellett  azonban nem  feledkezhetünk meg  arról, hogy  minőségileg
   nehéz megtartani, hiszen a  szeretet parancsa kimeríthetetlen, tehát  soha
   nem mondhatjuk azt,  hogy már  teljesítettük. De  azért is  nehéz, mert  a
   szeretet gyakorlásában  Krisztus szeretete  a mérce  számunkra.  Halálával
   teljesedik be megváltó szeretete. Ha mi is életünket adjuk barátainkért és
   egész  életünkben  embertársainkat   szolgáljuk,  akkor  halálukkor   majd
   mondhatjuk, hogy teljesítettük a krisztusi szeretet-parancsot. (his)

   Imádság:

   Mindenható Isten,
   a mi Urunk Jézus Krisztus Atyja,
   kérünk téged,
   áldással fogadjuk azt számára ítélet!
   Mindazokat, akik részesülnek a szent misztériumot;
   ne legyen senki
   e szent misztériumból,
   tedd méltóvá Krisztus testére és vérére,
   Mindenható Úr, Istenünk!
   (Ókeresztény ima áldozás előtt, III. század)