[Evangelium] 2005-07-09

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Júl. 9., Szo, 05:10:03 CEST

   2005. július 9. - Szombat

   Abban az  időben Jézus  így  szólt apostolaihoz:  Nem különb  a  tanítvány
   mesterénél, sem a szolga uránál. Elégedjék meg a tanítvány azzal, ha olyan
   lesz, mint mestere, és a szolga, ha olyan lesz, mint ura! Ha a családatyát
   Belzebubnak  csúfolják,  mennyivel  inkább  háza  népét?  Ne  féljetek  az
   emberektől! Nincs rejtett dolog, amelyre fény ne derülne, sem titok, amely
   ki ne  tudódnék. Amit  én  sötétben mondok  nektek,  azt ti  mondjátok  el
   világosban: és amit fülbe súgva hallotok, hirdessétek a háztetőkön! És  ne
   féljetek azoktól, akik a testet megölik,  de a lelket nem tudják  megölni.
   Inkább attól  féljetek,  aki  a lelket  is,  meg  a testet  is  a  pokolba
   taszíthatja. Egy fillérért ugye két verebet adnak? És mégsem hull a földre
   egy se közülük Atyátok  tudta nélkül! Nektek  pedig minden szál  hajatokat
   számon tartják! Ne féljetek hát: sokkal  többet értek ti a verebeknél!  Ha
   valaki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt, aki
   a mennyekben van.  De ha  valaki megtagad engem  az emberek  előtt, én  is
   megtagadom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van.

   Nem különb  a  tanítvány  mesterénél  - hangzik  a  figyelmeztetés  a  mai
   evangéliumban. Mi,  aki Jézus  tanítványai vagyunk  nem lehetünk  különbek
   Mesterünknél. Egy  szokásos  iskolai  tanár-diák  kapcsolatban  a  tanuló,
   amikor már  mindent megtanult,  továbbmegy másik  mesterhez, akitől  újabb
   dolgokat tanulhat, és  egy idő  után maga  is mesterré,  tanárrá válik.  A
   Jézussal való kapcsolatunkban  egészen másról van  szó. Soha nem  találunk
   olyan személyt,  aki  fontosabb  igazságokat taníthatna  nekünk,  mint  Ő,
   hiszen Jézus  tanítása az  életet  és az  örök életet  jelenti  számunkra.
   Emellett még  az is  igaz,  hogy tanítását  hallgatva mindig  új  oldalról
   ismerhetjük meg  feladatainkat, ha  életünk végéig  tanítványai  maradunk.
   Jobba, ha őszintén belátjuk, hogy még nagyon messze vagyunk az Ő tökéletes
   életétől, s  bőven  van mit  tanulnunk  tőle. Szenvedésével  és  halálával
   végigjárta előttünk az emberi élet  útját. Induljunk el Jézus  követésének
   útján! Indulni csak szabadon és Istentől vezetve érdemes. (his)

   Imádság:

   Add  nekem,  Uram,  felfedeznem  kincsedet,  hadd  tanuljak  tőled,   hadd
   szeresselek, hadd áldjalak.  Ne engedd, hogy  elszalasszalak a hiú  holnap
   reményében. Maradj  velem, amíg  lehet, hiszen  elmúlik minden,  s csak  a
   szeretet örök.
   Egy nap  majd földbe  vájom  ujjam, arcom  párnába temetem,  vagy  kihúzom
   magam,  s  karjaim  az  ég  felé   emelem,  és  nem  kívánok  mást:   csak
   visszatértedet. Maradj velem, Uram!