[Evangelium] 2005-07-01

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Júl. 1., P, 05:10:02 CEST

   2005. július 1. - Péntek

   Abban az időben:
   Amint Jézus továbbhaladt, látott egy Máté  nevű embert a vámnál ülni.  Így
   szólt hozzá:  "Kövess engem!"  Az felállt  és követte  őt. Később,  amikor
   Jézus Máté házában vendégeskedett,  eljött sok vámos  és bűnös, és  helyet
   foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt. Meglátták ezt  a
   farizeusok és  megkérdezték tanítványait:  "Miért  eszik a  ti  Mesteretek
   vámosokkal és bűnösökkel?" Jézus meghallotta  ezt, és így válaszolt:  "Nem
   az egészségeseknek kell az  orvos, hanem a  betegeknek. Menjetek csak,  és
   tanuljátok meg, mit jelent ez: Irgalmasságot akarok és nem áldozatot!  Nem
   azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a bűnösöket."

   Nem azért jöttem, hogy az igazakat hívjam, hanem hogy a bűnösöket - mondja
   Jézus a mai  evangéliumban. Istennel való  kapcsolatunk egyik eleme,  hogy
   beismerjük bűneinket, mert ha tökéletesen jónak tartjuk magunkat, nem  tud
   mit kezdeni velünk.  Esendőségünk és gyengeségünk  megvallásának nem az  a
   célja, hogy még  jobban elkeseredjünk vagy  elveszítsünk önérzetünket,  de
   nem is azt jelenti, hogy szerencsétlenek vagyunk és azok is maradunk, mert
   nincs már reményünk a jobb  életre. Éppen ellenkezőleg: Isten előtt  azért
   valljuk meg bűneinket, mert él bennünk a remény, hogy Ő nem akar meghagyni
   bennünket a bűnös állapotban, hanem fel akar minket emelni. Ennek a  lelki
   felemelkedésnek az első lépése  a bűnbánat. Az  irgalmas Jézus ma  hozzánk
   fordul, és minket, bűnösöket, bűnbánókat hív.  Ha követjük őt, betér a  mi
   házunkba is.  Ez az  őszinte bűnbánat  fogalmazódik meg  a szentmisén  is,
   amikor ezt  imádkozzuk: "Uram,  nem vagyok  méltó, hogy  hajlékomba  jöjj,
   hanem csak egy szóval mondd, és meggyógyul az én lelkem". Bűneim  ellenére
   Jézus be akar térni hozzám. (his)

   Imádság:

   Háromság, istenség, örök egység
   Fenség, szabadság, legfőbb irgalom,
   Napfény, tűzláng, akarat, hegycsúcs, ösvény,
   Szikla, hegység, kőszál, forrás,
   patak, híd és élet.
   Ó, Üdvözítő, Teremtő, megmentő,
   Megváltó és vég nélküli fényesség.