[Evangelium] 2005-06-23

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jún. 23., Cs, 05:10:03 CEST

   2005. június 23. - Csütörtök

   Abban az  időben  Jézus  így  fejezte be  a  hegyi  beszédet:  "A  mennyek
   országába nem jut be mindenki, aki azt mondja nekem: Uram! Uram! Csak  az,
   aki mennyei  Atyám akaratát  cselekszi. Azon  a napon  sokan mondják  majd
   nekem: Uram, Uram! Hát nem a  te nevedben prófétáltunk? Nem a te  nevedben
   űztük ki az ördögöket? Nem a te nevedben tettünk annyi csodát?
   Én akkor  kijelentem  majd nekik,  hogy  nem ismertelek  soha  benneteket.
   Távozzatok színem  elől, ti,  gonosztevők! Mert  mindaz, aki  meghallgatja
   szavaimat és szerintük cselekszik, ahhoz az okos emberhez hasonlít, aki  a
   házát sziklára építette. Szakadt a zápor,  ömlött az ár, süvített a  szél,
   és nekizúdult a  háznak, de az  nem dőlt össze,  mert sziklára épült.  Aki
   viszont hallgatja  szavaimat,  de  nem  követi  azokat,  ahhoz  az  ostoba
   emberhez hasonlít, aki a házát  homokra építette. Szakadt a zápor,  ömlött
   az ár,  süvített  a szél,  nekizúdult  a  háznak; az  összedőlt,  és  nagy
   romhalmaz  lett  belőle."  Ezzel  Jézus  befejezte  a  hegyi  beszédet.  A
   népsokaság elragadtatással hallgatta tanítását,  mert úgy tanította  őket,
   mint akinek hatalma van, nem pedig úgy, mint az ő írástudóik.

   Az emberek elragadtatással hallgatják Jézus szavait, s közben talán nem is
   figyelnek oda arra, hogy  róluk is beszél Jézus,  amikor azt mondja,  hogy
   nem elég hallgatni az ő szavát, hanem követni is kell azt.
   Sokszor talán mi is úgy vagyunk,  mint a hegyi beszédet hallgató  sokaság.
   Örömmel és szívesen  olvassuk Krisztus evangéliumát,  s közben talán  bele
   sem gondolunk,  hogy mindezt  meg is  kell valósítanunk.  Nem  válogatnunk
   kell, hogy mi az, ami  nekem tetszik, vagy mi  az, amit könnyen meg  tudok
   tenni! Az evangélium minden igazsága rám vonatkozik. Nem vehetek el  abból
   önkényesen semmit, hanem az egészet kell megtartanom. (his)

   Imádság:

   Ima a Szűzanyához papokért
   Óh Mária, papok királynője, könyörögj érettünk, nyerj sok és szent  papot.
   Hiszem, hogy egy Isten van három személyben, hogy Isten Fia emberré  lett,
   a kereszten meghalt, hogy bennünket  megmentsen, hogy a jókra  mennyország
   vár és a gonoszokra pokol.  E végtelen fontosságú tanok hirdetésére  kérj,
   eszközölj ki tanítókat, apostolokat az Úrtól! Ámen.