[Evangelium] 2005-06-10

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jún. 10., P, 05:10:02 CEST

   2005. június 10. - Péntek

   Jézus  a  hegyi  beszédben   így  szólt  tanítványaihoz:  "Hallottátok   a
   parancsot: Ne törj házasságot! Én pedig azt mondom nektek, hogy aki  bűnös
   vággyal asszonyra néz, szívében már vétkezett vele. Ha a jobb szemed bűnre
   visz, vájd ki, és vesd el magadtól. Jobb neked, ha elvész egy  testrészed,
   minthogy egész tested a kárhozatra kerüljön.  Ha a jobb kezed visz  bűnbe,
   vágd le azt, és vesd el magadtól. Mert jobb neked, ha egy testrészed  vész
   el, minthogy egész  tested a  kárhozatra jusson.  És ezt  is mondták:  Aki
   elküldi feleségét, adjon  neki válólevelet.  Én pedig  azt mondom  nektek,
   hogy aki elküldi  feleségét - kivéve  hűtlenség esetét -,  okot ad neki  a
   házasságtörésre, és aki az elbocsátott nőt veszi feleségül, házasságtörést
   követ el."

   A régi, ószövetségi törvényt tökéletessé téve Jézus új törvényt ad,  amely
   egyetlen parancsba  foglalható:  Szeressétek  Istent  és  egymást!  De  ha
   szeretet parancsa korábban is létezett, akkor mi ebben az újdonság?  Miért
   hangsúlyozza Jézus oly sokszor, a régi és az új törvény közti különbséget?
   Az egyik igazi újdonság, hogy a Jézus által emlegetett szeretnek a példája
   maga Krisztus. "Úgy szeressétek egymást, amint én szerettelek  benneteket"
   - mondja. Őt kell utánoznunk  a szeretet gyakorlásában. Az ő  lelkületével
   kell közelednünk  minden emberhez.  Ő, aki  szeretetből feláldozta  értünk
   életét, példát  adott  nekünk, hogy  nem  magunkért, hanem  csak  másokért
   érdemes élnünk. Akkor értékes az életünk, ha embertársainkat szolgáljuk és
   odaadjuk azt Istennek. De ha nem adjuk Istennek az egész életünket,  akkor
   mit adunk neki valójában? Istennek  nem apró részletek és elemek  kellenek
   az életünkből, hanem életünk teljes felajánlását szeretné. (his)

   Imádság:

   Úr Jézus, segíts megértenünk,
   hogy csak saját magunk és önző vágyaink gyakori halála
   vezethet el minket a teljesebb élethez;
   hiszen ha Veled együtt nem halunk meg,
   akkor Veled együtt föl sem támadhatunk.
   Teréz anya