[Evangelium] 2005-06-08

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jún. 8., Sze, 05:10:01 CEST

   2005. június 8. - Szerda

   Jézus a hegyi  beszédben ezt mondta  tanítványainak: Ne gondoljátok,  hogy
   azért jöttem,  hogy  megszüntessem  a  törvényt  vagy  a  prófétákat.  Nem
   megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé tenni. Bizony, mondom nektek,  amíg
   az ég és föld el nem múlik, nem vész el a törvényből egy "í" betű sem, sőt
   egy vessző sem,  amíg minden be  nem teljesedik. Aki  tehát csak egyet  is
   eltöröl akár a legkisebb parancsok közül is, és úgy tanítja az  embereket,
   azt nagyon  kicsinek fogják  hívni a  mennyek országában.  És mindaz,  aki
   megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában.

   Isten törvényeinek megtartása és tanítása szorosan összetartozik. Egyrészt
   csak annak hiteles a tanítása, aki nem csupán mondja, hanem meg is tartja,
   azt amiről beszél. Másrészt,  aki megérti, hogy  ezek a parancsok  konkrét
   eligazítást  nyújtanak   a  mindennapi   életben,  s   éppen  ezért   azok
   megtartására  törekszik,  az  tartsa  kötelességének,  hogy  másokkal   is
   megismertesse  ezt  az  utat.  A  megtartásnak  és  a  tanításnak  azonban
   előfeltétele, hogy felismerjem  Isten törvényeiben az  üdvösség útját.  Az
   üdvösség, az örök  élet utáni vágy  az a motiváció,  ami minket  állandóan
   arra indít, hogy egyre jobban megismerjük Isten parancsait és azok szerint
   éljünk. Vannak pillanatok, amikor nehéz megtartani ezeket a tökéletességre
   indító törvényeket, de ilyenkor mindig gondoljunk arra, hogy mégiscsak  ez
   vezet az üdvösségre.  Minden nehézséget  le lehet győzni,  ha tudom,  hogy
   miért küzdök és  mi a  vágyam. Üdvösségem érdekében  csak egyetlen  lépést
   kell tennem. Minden nap egyetlen lépést, ami Istenhez visz közelebb. (his)

   Imádság:

   Jézus Krisztus, minden szeretet Szeretete!
   Te mindig bennem élsz, még ha nem is tudok róla.
   Te akkor is velem voltál, amikor megfeledkeztem rólad.
   Szívemnek szívében rejtőztél, de máshol kerestelek.
   Még ha távol maradok is Tőled, Te mégis vársz rám.
   És egyszer eljön a nap, mikor így szólhatok hozzád:
   Föltámadt Krisztus! Te vagy az életem!
   Krisztus, hozzád tartozom;
   Krisztus a Tiéd vagyok.
   Roger testvér