[Evangelium] 2005-06-05

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jún. 5., V, 05:10:01 CEST

   2005. június 5. - Évközi 10. vasárnap

   Abban az időben: Amint Jézus továbbhaladt,  látott egy Máté nevű embert  a
   vámasztalnál ülni. Így szólt hozzá: "Kövess engem!" Az felállt és  követte
   őt. Később, amikor Jézus az ő házában vendégeskedett, eljött sok vámos  és
   bűnös, és helyet foglaltak az asztalnál Jézussal és tanítványaival együtt.
   Meglátták ezt a farizeusok és megkérdezték tanítványait: "Miért eszik a ti
   Mesteretek vámosokkal  és  bűnösökkel?"  Jézus  meghallotta  ezt,  és  így
   válaszolt: "Nem  az egészségeseknek  kell az  orvos, hanem  a  betegeknek.
   Menjetek csak, és tanuljátok  meg, mit jelent  ez: Irgalmasságot várok  és
   nem áldozatot. Nem  azért jöttem, hogy  az igazakat hívjam,  hanem hogy  a
   bűnösöket."

   Próbáljuk  meg  elképzelni,  hogy  2000  évvel  ezelőtt  élünk,  Kafarnaum
   városának közelében egy  kis faluban a  Genezáreti-tó mellett. Egy  halász
   vagyok, aki  minden nap  mindennap vízre  szállok, hogy  halásszak,  aztán
   eladom őket a kereskedőknek a piacon, s ebből tartom el a családomat. Vagy
   mondjuk, van egy kis földem, amelyen olajfákat termesztek. Éppen a városba
   tartok, mögöttem vezetem a szamarat,  amely jól meg van rakva  kosarakkal,
   tele hallal vagy  olajbogyóval. Már a  kafarnaumi városkapuhoz  közeledem,
   beállok a hosszú sorba, s várom, hogy bejussak. A sor lassan halad, valaki
   elöl biztosan vitatkozik a vámszedővel, mert sokallja a vámot. Hát  persze
   sok soknak tartja, mert Kafarnaumban mindenki sokallja a vámot, hiszen  az
   a gazember Máté a  vámosok feje! Itt aztán  nem lehet arra játszani,  hogy
   majd olyan napon jövök,  amikor más van  szolgálatban, s talán  kevesebbet
   kér! Mert Máté  mindig itt  van, neki  soha nincs  ünnepnap vagy  pihenés!
   Mindig ott ül a kis asztalkájánál, és szinte fel sem néz, úgy mondja, hogy
   mennyit kell fizetni. Mindenki gyűlöli őt, soha senki egyetlen jó szót nem
   mondott még  róla, mert  csak az  a  fontos neki,  hogy minél  több  pénzt
   kicsikarjon az  emberekből.  Jól ismerem  őt,  hiszen hetente  kétszer  is
   jövök, de engem  is mindig  becsap. Ha nem  hagytam volna  magam, már  rég
   vehettem volna egy  új halászhálót  (vagy egy  olajprést), esetleg  rendbe
   tudtam volna tenni a düledező házikómat. Én sem szeretem ezt a Mátét, mert
   megnyomorítja az  életemet, fele  annyit sem  dolgozik, mint  én és  mégis
   milyen gazdagon él.  Ezt a Mátét  még elkergetni sem  lehetne innen,  mert
   ebből a vámszedésből lehet a legjobban megélni. (his) [1]Folytatás

   Imádság:

   Mindenünk Krisztus
   Mindenünk Krisztus  minekünk. Ha  sebre vágysz  gyógyulást, Őbenne  orvost
   találsz. Ha  láz  hevít,  Forrás  Ő,  és üdít.  Ha  bűnöd  súlya  fojt:  Ő
   igazulásod. Ha kell segítség:  Ő erősség. Halál rettegtet:  Ő az Élet!  Az
   égbe hív vágy: Ő  az Út, hogy  járjad! Sötéttől félő: nézd,  a Fény Ő.  Ha
   kínoz éhed,  Ő az  Étked. Ízleljétek  tehát és  lássátok, mily  édes a  ti
   uratok!
   Szent Ambrus