[Evangelium] 2005-06-03

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Jún. 3., P, 05:10:02 CEST

   2005. június 3. - Péntek, Jézus Szentséges Szíve

   Abban az időben: Jézus ezt a példabeszédet mondta: "Ha közületek valakinek
   száz juha van, és egy elvész belőlük, nem hagyja-e ott a kilencvenkilencet
   a pusztában, és nem megy-e az elveszett juh után, amíg meg nem találja? Ha
   megtalálta, örömében vállára veszi, hazasiet vele, összehívja barátait  és
   szomszédait, és  azt  mondja  nekik:  Örüljetek  velem,  mert  megtaláltam
   elveszett juhomat! Mondom nektek, éppen  így nagyobb öröm lesz a  mennyben
   egy megtérő bűnösön,  mint kilencvenkilenc igazon,  akinek nincs  szüksége
   megtérésre."

   Jézus Szíve  ünnepén  a  szentmise  bevezető  imádsága  azt  a  gondolatot
   fogalmazza meg, hogy Jézus szívének nemzedékről nemzedékre az a  szándéka,
   hogy megmentse  az  embereket  az örök  haláltól,  megmentse  lelkünket  a
   kárhozattól. A mai  evangélium szintén erre  irányítja figyelmünket. A  jó
   pásztor elindul, hogy  megkeresse az elveszett  bárányt, mert nem  akarja,
   hogy  egyetlen  is  elvesszen.  Jézus  feláldozta  önmagát  minden   ember
   üdvösségéért a  kereszten, s  jó pásztorként  újra és  újra elindul,  hogy
   megkeresse övéit,  s  visszavezesse  Egyházába azokat,  akik  letértek  az
   útról.
   Bűneink tudatában sokszor érezhetjük, hogy mi vagyunk az elveszett bárány.
   Letértünk Isten törvényeinek útjáról, s egyedül vagyunk. De Jézus nem hagy
   magunkra bűneinkben, és nem engedi, hogy örökre elvesszünk. Bármennyire is
   mélyre süllyedünk bűneinkben,  milyen vigasztaló a  tudat, hogy Jézus  már
   elindult, hogy megkeressen és vállára emelve visszavezessen minket! (his)

   Imádság:

   Ima Jézus Szent Szívéhez
   Jézus Szentséges  Szíve,  minden  jónak  forrása,  imádlak  Téged,  hiszek
   Benned, remélek Benned és szeretlek Téged. Bánom minden bűnömet.
   Neked ajándékozom  az én  szegény szívemet.  Tedd alázatossá,  türelmessé,
   tisztává és minden kívánságodnak megfelelővé.
   Add ó jóságos Jézus, hogy én Benned és Te bennem élj.
   Védj meg a veszélyekben. Vigasztalj a viszontagságokban.
   Őrizd meg testem és lelkem egészségét és add áldásodat minden művemre és a
   szent halál kegyelmét add meg nekem.