[Evangelium] 2005-05-29

evangelium at communio.hu evangelium at communio.hu
2005. Május. 29., V, 05:10:02 CEST

   2005. május 29. - Úrnapja

   Abban az időben így beszélt Jézus a zsidó tömeghez: "Én vagyok a  mennyből
   alászállott, élő kenyér. Aki ebből a kenyérből eszik, örökké fog élni.  Az
   a kenyér, amelyet  én adok, az  én testem a  világ életéért." Vita  támadt
   erre a zsidók között:  "Hogyan adhatja ez  testét eledelül nekünk?"  Jézus
   így felelt  nekik:  "Bizony, bizony,  mondom  nektek: Ha  nem  eszitek  az
   Emberfia testét, és nem isszátok az  ő vérét, nem lesz élet bennetek.  Aki
   eszi az én testemet, és issza az  én véremet, annak örök élete van, és  én
   feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem valóban étel, és az  én
   vérem valóban ital. Aki eszi  az én testemet, és  issza az én véremet,  az
   bennem marad, és én őbenne. Amint engem az élő Atya küldött, és én az Atya
   által élek,  úgy  az  is, aki  engem  eszik,  énáltalam él.  Ez  az  égből
   alászállott kenyér! Nem az, amelyet atyáitok ettek és meghaltak! Aki ezt a
   kenyeret eszi, örökké él!" Így tanított Jézus a kafarnaumi zsinagógában.

   Ha a múlt  vasárnap a Szentháromságról,  mint hitünk titkáról  beszéltünk,
   akkor mennyivel  inkább igaz  ez az  Oltáriszentségre! Az  Eucharisztiával
   kapcsolatban  ugyanis  szintén  csak  mint  titokról,  keresztény   hitünk
   központi titkáról szólhatunk. Ma, Úrnapján,  a mi Urunk Szent Testének  és
   Vérének ünnepén erről a titokról elmélkedjünk. (his) [1]Folytatás

   Imádság:

   Az istentisztelet lényege az, hogy Istent tiszteljük, vagyis Őt  keressük,
   nem önmagunkat; Őt imádjuk,  nem idegen isteneket  és önérdekeinket; az  Ő
   akaratát szeretjük és tesszük, nem a  sajátunkat. Erre az útra hív  minket
   Jézus, ezen jár előttünk, vezetve minket.